• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första inlägget och första klockan

Dinkanspiel

Breitling
IMG_4747.JPG
IMG_4748.JPG
IMG_4749.JPG
IMG_4750.JPG
IMG_4751.JPG
IMG_4752.JPG
IMG_4753.JPG
IMG_4754.JPG
IMG_4742.JPG
Tjena tjena!
Efter att ha spenderat ett antal timmar på detta forum för att lära mig lite mer om klockor i alla slags former och söka inspiration till ett klockköp tänkte jag dela med mig av ett inlägg om vad valet föll på. Eftersom jag bor i långt upp i norrland så är inte möjligheterna så stora att gå in i butik och prova klockor som man intresserad utav. Därför drog jag en chansning och beställde en något begagnad Omega Seamaster 300m kronograf. När jag väl fick hem den kändes den ett snäpp för liten för mig, då jag har riktigt stora händer och över medel handleder också skulle jag gissa( den är väl 41,7mm eller något sånt?). Vet att många utav er förespråkar lite mindre klockor men smaken är ju som baken, så det vart retur på den. Andrahandsvalet föll på en ny Oris Big Crown Propilot Chronograph som jag tidigare trodde skulle bli för blaffig med sina 44mm. Men det är ju ingen dressare jag ville ha heller utan mer allround. Kan väl bara säga att jag är sjukt nöjd just nu... men det dröjer väl inte länge innan man vill komplettera med något annat. Ett textilband och ett läder är redan på önskelistan.




Ändrade så alla kunde se bilderna fullstora.
 
Senast redigerad av en moderator:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Välkommen till forumet och grattis till ett roligt och ej så vanligt val :) Tror att den skulle göra sig riktigt bra på ett läderband också. Jag som är en sucker för små detaljer gillade verkligen att både glasringen och boettlocket hade samma räfflade sida, en rolig och lite hemlig detalj.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ett riktigt roligt val som sagt! Fortsätt överaska nu så kommer nästa klocka bli spännande att se. :)
 

Marsupilami

Breitling
Grattis till en riktigt snygg och egen skapelse!
Oris är en tillverkare jag knappt kikat på tidigare.
Efter att ha provat en Divers 65 i veckan, kikat på lite Baselbilder och nu sett den här har det plötsligt seglat upp på min topplista över intressanta märken.
 
Topp