Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Första köp, en Longines från Chrono24?

Diskussion i 'Diskussion' startad av anderssonw, 26 juni 2015.

1. anderssonw
    Trådstartare

anderssonw Torpare

Från:
    Lilla London
    Har identifierat en lite udda Longines Admiral Chronograph som föll mig direkt i smaken. Då jag aldrig handlat en "riktig" klocka förut, allra minst från internet, tänkte jag att jag gör bäst i att först vända mig till er, mina erfarna klockkamrater, om råd innan jag slår till!

Vad är era tankar kring denna ögonsten, bra/dålig?
    Vet ni vilket urverk som sitter i? Är det column wheel?
    Då detta blir mitt första "riktiga" klockköp undrar jag vad jag bör fråga återförsäljaren om innan köp, är priset rimligt eller ska man pruta?
    Min slutliga och sista fråga kan säkert uppfattas som fullständigt idiotisk. Men hur i hela världen anpassar man storleken på ett sådant armband, är det ens mögligt?

Jag uppskattar all hjälp jag kan få något oerhört!

Länk till klocka: http://www.chrono24.se/longines/adm...al--mod215.htm&models=215&manufacturerIds=149

Senast ändrad: 26 juni 2015
  2. Fredgusta

Fredgusta Bonde

Från:
    Göteborg
    I och med säljaren verkar nyligen blivit "trusted" är det kanske bäst att kolla i Chrono24 tråden här på KS ang. recessioner av säljaren :) Sen så är det alltid ett plus att kolla TTT. Om alla papper och låda följer med, och försäljaren är att lita på, tycker jag det ser ut att vara en bra affär. Hade själv slagit till om det inte vore en Longines, då jag ogillar märket.

Mårtenssons ur Brookfield