• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första köpet här på KS blev lyckat

Tapiren

Cartier
Tyvärr en dålig bild där skicket framstår som sämre än det är, men detta var första köpet, en 16613 som inhandlades av en forummedlem efter att jag gått och spanat både på blocket och här på KS i några månader. Jag är så förtjust att jag inte kan låta bli att undra hur en 116613 skulle sitta på armen, farliga tankar....
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    229.3 KB · Visningar: 38

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Välkommen och grattis!
SMP är en riktig klassiker och ett bra sätt att påbörja ett ohälsosamt samlande:)
Min första ordentliga klocka var en IWC Aquatimer, trånade länge efter den.. tröttnade alldeles för snabbt på den..
image.jpg
 

Linkan

Rolex
@Ninen79 jo kan tänka mig det, förhoppningsvis är denna kvar länge eller så byts den mot något kul i framtiden tills nu så vill jag bara ha på den till och med när jag sover :) härlig bror han har som lånar ut en sådan skönhet
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis, perfekt klocka att börja vada ner i träsket med! Mitt första köp på KS var en Rolex explorer 2 med vit tavla. Underbar klocka.:)

image.jpg
 

joca

Patek
2-Faktor
Grattis, om jag inte är ute och cyklar är det min gamla :)
Den gav mig mycket glädje!
 

joca

Patek
2-Faktor
@joca härligt, vilken ägare var du första eller andra? :)

För att inte outa för mycket (om någon tycker detta är olämpligt så pma mig).. Jag köpte klockan för ca 2 år sedan och sålde den faktiskt ganska nyligen. Sedan dess har den haft ett par ägare vad jag kan se.

Killen jag köpte klockan av sa att han var andra ägaren och hade haft klockan i många år :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kul att du kommit igång ordentligt här på KS och grattis till ett bra klockköp av en go kille, även om han inte vet hur man gör för att behålla en klocka, den där @Ricrob. Men hör du @Linkan, nu vill vi se bilder på den där Omegan. Här är min första, bara för att få lite jämvikt i märkesfloran.
image.jpg
 

Linkan

Rolex
@TiE @Ricrob är nog inget svårt löfte att hålla, har svårt att hålla mig ifrån att inte ta bilder! Så ska bli kul att finna korrekt ljus och miljö :)!
 
Topp