• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klämmen på den stealthiga "Basel-speedyn"

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Testade den igår kväll hos Rob....sjukt sval klocka och Omega har säkert sneglat på Hublots lösningar när det gäller gostkänslan på tavlan.

Titanet och guldet är en smutt kombo, den är fjäderlätt.....sedan var det väl ett sabla gnäll om armbandet....satt perfekt....fekkin lipsillar.....
 

meo_swe

Audemars
Den där Speedyn var ju ruskigt snygg! Men, vad är det för Mensa-medlem de anlitat för att ta fram den remmen/Nato som gör att klockan hamnar 1cm upp på handleden?! :eek:
Förlorade det totalt när du skrev mensamedlem. Bartendern var tom. Och frågade om det var något speciellt.
Men mensamedlemmar brukar vara lätt världsfrånvända. Jag vet, jag bor med en :p
 

Johanw

Cartier
Mitt kontor ligger vid Jägersro i Malmö. Vill inte gå in på gastronomiskt och/eller horologiskt utbud där. Nöjer mig med ett kort och avundsjukt "nej, jag hade inte lika trevlig lunch"

VA o_O Finns ju både Wessels & Ekohallen att handla på och Bilia att äta gourmetlunch på? Jobbar också där och lider med dig.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu är ju jag en lite halvtråkig person, men den var inget för mig. Dock den där nya Hublot:en hade jag lät kunnat tänka mig om den satt på länk istället för gummi!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg ju löjligt ut, men tänk på att bandet kommer slitas in och formas efter handleden. Sen finns det ju massa alternativ att byta till.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Kul att Omega har fått till en intressant limitering. Härlig tavla och rödguld gör mig alltid lite knäsvag:). Höjden gör mig dock något avskräckt...

Mvh
 

Sond

Patek
Den sista bilden på Omegan borde ju få Omegas marknadsfolk att drömma mardrömmar och företagsledningen att sparka projektledare...

Men hur är indexens på subtavlorna? På vissa bilder ser de ut att reflextrea ljuset och på andra helt matta och mörka? Om de är helt mörka tror jag att tavlan blir för "stel"/livlös. Annars ser den himla fin ut.

Edit: Vad gäller Hubloten så har en av mina närmsta vänners pappa en sådan. Det är en man i 70-årsåldern och den gör sig perfekt på honom. Ser riktigt läcker ut.
 

Vesper

Rolex
Riktigt läcker omega, lite märkligt val av band. Men det finns ju att köpa eftermarknads. Vad låg listpriset på?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Vad gäller Hubloten så har en av mina närmsta vänners pappa en sådan. Det är en man i 70-årsåldern och den gör sig perfekt på honom. Ser riktigt läcker ut.

Som en kille i 30-årsåldern vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det... ;) Är det alltså en gubbklocka? :)
 

Martinuz

Omega
Med det klämkäcka och lagom långa namnet "Omega Speedmaster Professional Apollo 11 45th Anniversary" lägger man ju ribban på en viss nivå.

Och bilderna från Basel var ju helt magiska:

5yqu7u7y.jpg


För att inte tala om närbilderna på den kanske snyggaste tavlan just nu:

u4e5e3e7.jpg


Jag blev därför extremt spänd när jag snubblade in hos RobE på lunchen och fann den här längst ner i en monter...

zu2yju7e.jpg


Efter lite sedvanlig exemplarisk service från personalen fick jag klämma på den.

supyzeze.jpg


he2u2ura.jpg


Men vad är det som händer då? Det fantastiska skinnfodrade premiumnatot från Omega, som har helt magisk kvalitetskänsla, gör tyvärr att klockan hamnar på tok för högt på armen. Som de där tefaten som sitter fast på höga pelare i Men in Black. Ni vet vad jag menar, eller hur?

Inte.

Okej. Såhär:

ysuzazu6.jpg


utypene9.jpg


Katastrof, med andra ord... :(

Men när/om länken kommer, då kan det bli en seriöst giftig klocka! :)

Som lite teaser provades även den här...

e7uzezy2.jpg


Och där var det nästan kärlek vid första ögonkastet istället...

eje9a4y4.jpg


Kan kanske bli något där... Vem vet? ;)

Hoppas att ni andra hade en lika trevlig lunch som jag! ;)

/Robert


Haha, som någon här sade, märkligt att ingen på Omega har märkt problemet med natot, möjligt det blir "bättre" när det får lite värme och blir använt mer. Annars är det ju en mardröm för deras marketingavd. när det börjar dyka upp lite bilder och kritik på forumen ;)

Har Rob E Hublot? Väldigt fin klocka, hamnar på min önskelista direkt :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för en bra writeup och fina bilder!
Så synd på länken tycker jag också, finns det inga andra orginal-options?
 

fredrik!

Cartier
Jag var och testade den i veckan.. Jag älskar materialkombon och tavlan är otroligt effektfull, den skapar ett stort sug hos mig iaf.
 
Topp