• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första Klockan, Vilken DJ modell?

Hej, väldigt ny på detta forum och intresset för klockor. Därför vill jag ursäkta min dåliga kunskap inom detta. Jag tänkte unna mig en klocka till min 18:års dag, och jag har funderat på en Rolex DateJust. Budget ca 25.000kr och vill helst ha en blå tavla. Har tittat på olika modeller men sneglat på 1601 och liknande modeller. Kom gärna med tips med liknande modeller och tack i förväg!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
1601 har plexiglas, om jag vore du så skulle jag satsa på en beg 16220 istället (den har safirglas)
Med lite tålamod kan du säkert hitta en beg 16220 för 25.000:-
Här är min :)

IMG_0165.jpg
 
Senast ändrad:
Finns inga nackdelar över huvudtaget med att köpa en nu 116234. Bättre länk, uppdaterat verk, håller bättre överlag, tryggare att polera, längre garanti och man slipper den rassliga jävla sketlänken.
 

Jooiie

Omega
Kul, verkar som om vi sitter i samma sits, i alla fall vad gäller att hitta en blå DJ.
Det finns en 16014 här på KS för 25' som jag har sneglat väldigt mycket på. Nu är jag tillräckligt dum att tipsa dig om den så den kanske försvinner innan jag hinner frigöra lite plats i klocklådan men den smällen får jag ta i så fall! ;)

/Johan
 
Kul, verkar som om vi sitter i samma sits, i alla fall vad gäller att hitta en blå DJ.
Det finns en 16014 här på KS för 25' som jag har sneglat väldigt mycket på. Nu är jag tillräckligt dum att tipsa dig om den så den kanske försvinner innan jag hinner frigöra lite plats i klocklådan men den smällen får jag ta i så fall! ;)

/Johan

Haha, tack för tipset! Men det är ett tag innan jag fyller år så tror att du hinner
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
DSC_0210-01.jpeg
16200, alltså safirglas och slät ring. Ett av världens bästa tåliga urverk 3135. Dessutom är inte klockan så möglig eftersom den bara är typ hälften så gammal ;)
Min DJ från -91.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Alla DJs är bra val. Det handlar bara om tycke och smak och budget. Det finns en 16014 med Box och cert (tror jag) för 21000kr, på köp och sälj. Prisvärt! Jag tycker att oysterlänken är mer mångsidig.
 
Topp