Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Första klockan

Diskussion i 'Diskussion' startad av poontus, 24 augusti 2014.

1. poontus
    Trådstartare

poontus Torpare

2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Helt ok klocka att börja med. Skulle nog våga kalla den "vanlig att börja med"..
    Men jag skulle utan tvekan leta efter en automatisk klocka. Känns roligare och lättare att sälja när du vill gå vidare.

Bojke gillar detta.
  3. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fin klocka till ett helt okej pris. Men precis som RicVin så tror jag att du borde satsa på en automatisk klocka som första klocka. Mycket roligare.

christian-h gillar detta.
  4. AgE

AgE Bonde

Priset är väl okej. Men måste instämma med övriga, satsa på den automatiska varianten (eller någon annan automat), annars tror jag du kommer ångra dig med tiden. Iaf om du fortsätter hänga här..

5. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Kolla runt här på köp/sälj.
    Lägg ut en köpes tråd.
    Hade också satsat på en automat.

Välkommen hit! :)

6. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Välkommen hit!
    Kan bara instämma med föregående talare. Skaffa en automatare istället

7. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha. Kommentarerna är väl tydliga, men jag måste ändå hålla med. Min första "riktiga" klocka var en Omega SMP som självklart är en keeper och finns kvar i lådan:

Leta efter ett beggat automat-ex, så har du tillbaka större delen av pengarna om/när du vill byta ut den.

Och varmt välkommen hit till KS! :)

8. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Automatiska har mer själ och det är ganska magiskt med svepande sekund visare. Man hör rotorn surra och man bondar med den på nåt sätt. Precist tillverkade komponenter håller tiden näst intill perfekt år efter år.

Låter detta flummigt och inget du kan relatera till? Kör på kvarts. Funkar bättre, mindre strul oftast billigare.

9. Razamanaz

Razamanaz Bonde

Från:
    Estocolmo
  10. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Max 8500-9000 kr för den där.
    Köp en automat istället, mer känsla och lättare att bli av med.

De drar förbi relativt ofta på forumets köp och sälj.

Mårtenssons ur Brookfield