Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Första klockan

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jensan95, 2 oktober 2016.

1. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

Hej! Jag ska köpa min första klocka då jag har en lottovinst att sätta sprätt på;) pengar är inget problem men undrar lite om till ex Rolex är det lång väntetid på till ex en daytona finns den i butik nånstans behöver inte vara i Sverige. Audemars Piguet Royal Oak Offshore hur lång väntetid? Och samma där finns dom tillgängliga nånstans att köpa? Tacksam för svar.

rillesnille, Tarkovski och Ako gillar detta.
  2. Cornelius

Cornelius Bonde

Du får traska in i hos en butik som säljer klockor och fråga. Mitt tips.

Jensan95 gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Bor du i STHLM så säljer Nymans ur både Rolex och AP. Om du inte bor nära så går det att ringa. :)

Nya keramiska Daytonan har sjukt lång väntetid, APn vet jag ej. Grattis till vinsten!

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Finns inget i Stockholm, och pengar inte är ett problem, kan du ju alltid ta en tripp till Amsterdam. På vägen passerar du Schipol, och Gassans som brukar ha en del klockor i lager till bra priser.

5. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

IMG_6334.JPG Keramiska Daytonan är det den här? Den nya alltså?;)

6. steffe

steffe Friends of KS

7. yonsson

Från:
    GBG
    Exakt, typ 200 års kölista på den.
    Hela är ju såklart inte keramisk.

steffe gillar detta.
  8. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    En Daytona rätt ut ur butiken kan du nog få här på Island.

rillesnille och Kejsaren gillar detta.
  9. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

Är det en daytona man ska ha om det ska vara rolex? Är det den som folk känner igen?

tomva1 gillar detta.
  10. steffe

steffe Friends of KS

Nej, en Rolex Cellini drar åt sig blickar! För det är ju det viktigaste när det gäller klockor, eller hur?
    Välkommen till klocksnack förresten!

rillesnille, floristen, Mforce och 2 andra gillar detta.
  11. rekacj

rekacj Bonde

Trollvarning?

Orson och rillesnille gillar detta.
  12. Equilibrium

Från:
    Island
    Skall du ha en Rolex för att imponera på andra ? Jaja, det kanske fungerar på Stureplan.

13. Juhniel

Juhniel Torpare

Haha du ska väl inte köpa en Daytona endast för att folk ska känna igen den? Annars har ju daniel wellington fina klockor som folk känner igen..
    Mitt tips är att läsa på mer om klockan och sedan ställa frågor. Självklart ska du köpa en rolex ;) Men se till så att du verkligen vill ha just "x" modellen.

Tarkovski gillar detta.
  14. MånsT

MånsT Biskop

Är du bara intresserad av att få blickar så bör en Daytona eller Submariner i helguld vara ett säkert val.

15. Arnholm

Arnholm Stadsbo

Från:
    Schlätta
    Här börjar det gå utför.

16. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

Tänkt lite på IWC top gun också tycker det är en riktigt fin klocka. Är det en sån klocka Tom Cruise hade i top gun? Klart den har ändrats sen dess men är det en sån eller är det en helt annan modell?

17. Equilibrium

Från:
    Island
    Och det bara fortsätter...

18. johannes-67

johannes-67 Bonde

Vilken knasboll du är då. Om pengar inte är ett bekymmer så köper man väl bara något dyrt sedan visar man upp sig och tala om ur kaxig klocka man har!

19. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

Självklart är det inte bara uppmärksamhet jag vill ha. Och jag blev inte medlem här för att folk skulle börja hata på mig.

20. johannes-67

johannes-67 Bonde

De klockor du nämner är det inte vem som helst som går och köper. Och är du intresserad av dem så är väl ändå ett besök hos en handlare det bästa du kan göra där får du både uppmärksamhet och hjälp.

yonsson gillar detta.
  21. Arnholm

Arnholm Stadsbo

Från:
    Schlätta
    Okej, hej, kul att du hittat hit.

Jag tänker utveckla det de flesta förmodligen känner som skriver här i tråden. Det är kul att det kommer nya klockintresserade till forumet. Det låter dock som att du inte är speciellt intresserad. Du kommer in hit och säger att pengar inte är ett problem, och att du vill ha en klocka som folk i din omgivning känner igen och kan identifiera som dyr. Om det är rätt uppfattat av mig/oss så självklart, köp en Rolex om du vill.

Jag skulle dock säga att om du har vunnit på lotto, är 20 år som det står i din profil och har en tanke på framtiden, investera pengarna, få dem att växa. Att sprätta pengar höger och vänster för att man är nyrik kanske inte är så kul om 20 år när allt är slut.

rekacj, Dru och Erikmålare gillar detta.
  22. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

Helt rätt! Har redan börjat investera! Kan meddela att den dyraste klockan jag har just nu är en Tissot MotoGP limmited edition. Är den värd nånting?har haft den ett halvår.

23. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Även keramisk? :wideyed:

24. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Varför inte köpa en Sub?

25. hampuseriksson

hampuseriksson Stadsbo

Från:
    Västmanland
    Tror dock han menade i en bostad eller liknande.

26. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

Jo jag vet! Jag har köpt in mig i ett bolag.

27. Equilibrium

Från:
    Island
    Det kan jag inte svara på tyvärr, detta var ett par år sedan. Jag gick förbi och såg att de hade två (en vit, en svart) i skyltfönstret.
    Jag gick in och provade.

28. yonsson

Från:
    GBG
    Köp en Smurfsub, den är lagom vräkig. Alla ser att det är en Rolex men bara de som kan klockor fattar att den är i vitguld. Jag hade gärna haft en.

stelah och Stefanweei gillar detta.
  29. Jensan95
    Trådstartare

Jensan95 Torpare

är det nån som har erfarenhet av Hublot? Jag är inte så insatt på dom men tycker om designen. Men hur står dom sig i klockvärlden om man skulle vilja sälja en för att byta tillex? Min uppfattning är att Hublot är lite mer sportiga men vill gärna höra mer om hur etablerade dom är i branschen.

30. Calle Nordlander

Calle Nordlander Bonde

Om du vill ha en klocka som syns kommer mitt tips här, går säkert att få tillverkad i äkta bladguld om du önskar.

IMG_2861_zpsec582a50.JPG

Wozzor, rillesnille och Triumf gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield