• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jensan95

Breitling
Hej! Jag ska köpa min första klocka då jag har en lottovinst att sätta sprätt på;) pengar är inget problem men undrar lite om till ex Rolex är det lång väntetid på till ex en daytona finns den i butik nånstans behöver inte vara i Sverige. Audemars Piguet Royal Oak Offshore hur lång väntetid? Och samma där finns dom tillgängliga nånstans att köpa? Tacksam för svar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bor du i STHLM så säljer Nymans ur både Rolex och AP. Om du inte bor nära så går det att ringa. :)

Nya keramiska Daytonan har sjukt lång väntetid, APn vet jag ej. Grattis till vinsten!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Finns inget i Stockholm, och pengar inte är ett problem, kan du ju alltid ta en tripp till Amsterdam. På vägen passerar du Schipol, och Gassans som brukar ha en del klockor i lager till bra priser.
 

Jensan95

Breitling
IMG_6334.JPG
Keramiska Daytonan är det den här? Den nya alltså?;)
 

Juhniel

Breitling
Är det en daytona man ska ha om det ska vara rolex? Är det den som folk känner igen?

Haha du ska väl inte köpa en Daytona endast för att folk ska känna igen den? Annars har ju daniel wellington fina klockor som folk känner igen..
Mitt tips är att läsa på mer om klockan och sedan ställa frågor. Självklart ska du köpa en rolex ;) Men se till så att du verkligen vill ha just "x" modellen.
 

Jensan95

Breitling
Tänkt lite på IWC top gun också tycker det är en riktigt fin klocka. Är det en sån klocka Tom Cruise hade i top gun? Klart den har ändrats sen dess men är det en sån eller är det en helt annan modell?
 
Vilken knasboll du är då. Om pengar inte är ett bekymmer så köper man väl bara något dyrt sedan visar man upp sig och tala om ur kaxig klocka man har!
 

Jensan95

Breitling
Självklart är det inte bara uppmärksamhet jag vill ha. Och jag blev inte medlem här för att folk skulle börja hata på mig.
 
De klockor du nämner är det inte vem som helst som går och köper. Och är du intresserad av dem så är väl ändå ett besök hos en handlare det bästa du kan göra där får du både uppmärksamhet och hjälp.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Okej, hej, kul att du hittat hit.

Jag tänker utveckla det de flesta förmodligen känner som skriver här i tråden. Det är kul att det kommer nya klockintresserade till forumet. Det låter dock som att du inte är speciellt intresserad. Du kommer in hit och säger att pengar inte är ett problem, och att du vill ha en klocka som folk i din omgivning känner igen och kan identifiera som dyr. Om det är rätt uppfattat av mig/oss så självklart, köp en Rolex om du vill.

Jag skulle dock säga att om du har vunnit på lotto, är 20 år som det står i din profil och har en tanke på framtiden, investera pengarna, få dem att växa. Att sprätta pengar höger och vänster för att man är nyrik kanske inte är så kul om 20 år när allt är slut.
 

Jensan95

Breitling
Helt rätt! Har redan börjat investera! Kan meddela att den dyraste klockan jag har just nu är en Tissot MotoGP limmited edition. Är den värd nånting?har haft den ett halvår.
 

Jensan95

Breitling
är det nån som har erfarenhet av Hublot? Jag är inte så insatt på dom men tycker om designen. Men hur står dom sig i klockvärlden om man skulle vilja sälja en för att byta tillex? Min uppfattning är att Hublot är lite mer sportiga men vill gärna höra mer om hur etablerade dom är i branschen.
 
Topp