• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första Omegan!

KMS

Rolex
Äntligen damp den ner!

Har letat ett tag nu, gått bet på ett par auktioner. Min första Omega!

Så här i efterhand känns det riktigt bra att det tog lite tid och att man hann samla på sig en hel del info om klockan. Var säkert med och budade på ett tiotal auktioner varav några inte var äkta eller ihopsatta av olika delar. Hade känns rätt snopet att köpt en klocka som visat sig vara fake eller franken.

Nu hittade jag en säljare i Tyskland som beskrev den som ”funktionstüchtig, nicht mehr die Schönste” typ: funktionell, men inte den snyggaste. Dock har jag sett sämre klockor än denna som har kallats för NOS eller Mint osv. Så det känns som lite av ett fynd faktiskt. Urtavlan är felfri, originalglas är på, originallänken är lite rasslig men bra för att vara 40 år gammal. Boetten har fått sig lite märken, men det hade jag räknat med, känns som det är lite av charmen också, gött att slippa var den som gör första repan…

Vill inte rekommendera det, men om man säger så här skall man sälja klockor på Ebay så får man ett högre pris om man använder Paypal…:)

Nu försöker jag alltid pejla av säljaren innan genom feedback osv och försöker gå på någon magkänsla hittills har det funkat! Men risken finns självklart att man står där utan skydd när man kör banköverföring. Jag hade nog inte tagit en sådan risk om det vart 5 siffriga belopp.

Har lärt mig en hel del på vägen, hittat också en del säljare som har 100% feedback som jag hade vart osäker på. Det finns mycket konstigt därute frankens, redial sosv. Så ett bra tips är att göra sin läxa.

Hann bara ta en bild med Iphonen ( Barnen skall sova både idag och igår:) ).

 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till en finfin Dynamic, de är lika coola som Dunderklumpen och nu får du sätta fart och jaga in alla tavelvarianter med olika boettmaterial och med/utan datum...:)...du vet att du är fast!
 
  • Like
Reactions: KMS

KMS

Rolex
Grattis till en finfin Dynamic, de är lika coola som Dunderklumpen och nu får du sätta fart och jaga in alla tavelvarianter med olika boettmaterial och med/utan datum...:)...du vet att du är fast!

Känns definitivt som man stapplat in på något som kan bli starkt vanebildande:). Har redan börjat snegla på Racing inspirerade tavlorna.

Här är en bild ute i det gröna!

 
Topp