Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Första "riktiga" klocka, max 5500kr

Diskussion i 'Diskussion' startad av kimn1904, 15 juli 2015.

1. kimn1904
    Trådstartare

kimn1904 Torpare

Tjena! Kim heter jag och är 19 år gammal.
    Mitt första inlägg här på klocksnack. Varit småintresserad av klockor länge men först nu som jag känner att jag vill ha en "riktig". Därför har jag bestämt att så skall det bli när lönen kommer.

Har kollat på Certina DS Action Diver och även Seiko SNZF17J1.

Vad säger forumet? Vad är mest prisvärt?
    Andra tips mottages gärna!

Mvh Kim

2. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Jag säger Certina DS Action Diver. Men då är jag lite partisk då jag själv har en sån på ingång inom dom kommande veckorna.
    Seiko är fina grejer, har en själv som synes på min profilbild. Men just den dykaren du länkade ser lite trist ut i mina ögon. Även fast dom är väldigt lika så tilltalar den inte mig lika mycket som Certinan. Det är nog dom tilltagna sekundmarkeringarna som förstör den för mig.

Erik1 gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du jämför en klocka för 1200kr med en för 5000kr och frågar vilken som är mest prisvärd? Hur definierar du prisvärd? Mest klocka/krona så vinner SEIKOn, men Certinan är en bättre klocka.

Erik1, Camo00 och Cryssarn gillar detta.
  4. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Jag har själv en Certina DS Action (lite billigare variant med kvarts) som jag älskar, men idag tror jag dock att jag skulle köpa japanskt för dem pengarna, typ en Seiko Sumo. Vad tycker du om denna? Borde gå att få för runt 4-5k beroende på var du tittar.
    Edit: Välkommen btw!
    image.jpg

yonsson och Camo00 gillar detta.
  5. MånsT

MånsT Biskop

Certina DS Action Diver är en bra klocka för pengarna, råder dig dock att prova en på innan du köper. Storleksmässigt och förmodligen viktmässigt är nog inte alla bekväma med den.

Erik1 gillar detta.
  6. San15

San15 Bonde

Från:
    Medelpad
Mårtenssons ur Brookfield