• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första riktiga klockan

Går i tankarna om att införskaffa mig en riktig klocka. Har fastnat för en Omega seamaster aqua terra, 38,5mm blå urtavla. Som jag har förstått av att läsa här på forumet så är det hyfsad prutmån på Omega. Klockan har ett listpris på 48.100kr men vad tycker ni är ett bra pris hos en AD? Uret.se ligger ca 10k under listpris.
Med vänlig hälsning, Blåklockan
 

Camo00

Patek
Allt mellan Uret och listpris är bra, tycker jag, om man från klarblå himmel knallar in okänd hos en AD och ber om bästa pris... :)
 

MånsT

Rolex
Aqua Terra är en fantastisk klocka så det är inget dåligt val. Prismässigt så finns det säkert lite prutmån i butik men förvänta dig inte lika mycket som folk skriver här (har sett "...lätt 25%" :bored:).
 

Victor Enblom

Breitling
Men gå till AD och testa att få den till samma pris som uret har. Du kanske kommer få ett blankt nej, men samtidigt som dem vill sälja och du vill köpa så är det ganska lätt att komma överens om ett pris som passar er båda. Var inte rädd för att pruta.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Inte alls, därav min ot-reservation. Men i mitt tycke ett mer intressant val
Personligen skulle jag köpa en Explorer eller en 17014, men det var inte det som TS frågade efter. Inte meningen att "angripa" dig men det här forumet kryllar av trådar där en TS ber om råd (och har en tydlig kravspec) och sedan får tips på allt annat än hen ber om.
 
Topp