• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första Rolex, GMT 16710, YM 116622 eller något helt annat?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag äger båda, och jag tycker att det är som att välja mellan äpplen och päron, 2 helt olika klockor. Båda är charmiga på sitt lilla sätt, har alltid varit svag för blå tavlor, vridringen gör att den blir lite udda när det kommer till Rolex, en rolig detalj helt enkelt.

GMTn däremot, har en trevlig historia bakom sig om det är nu det man gillar, den är klassisk, har 3 tidszoner, gör sig bra med olika kombinationer, länk läder, nato för dom som gillar det, sen är det relativt enkelt att byta insert själv så du kan köra på Coke, Pepsi eller lakrtis om man tycker det är kul att variera.

Om jag var tvungen att välja bort en av klockorna, det skulle vara mycket svårt givetvis, men jag skulle nog behållit GMT pga att den känns sportigare och att man kan hitta sin egen lilla nisch med just den klockan. Det är inte ett enkelt val, Hehe, men vem har sagt att livet skall vara enkelt...

DSC_4084.JPG
DSC_4102.JPG
omgjord 6908 - Kopia.jpg
DSC_7127.JPG
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
GMT! Alla dagar i veckan, utan tvekan den mest användbara klockan jag har haft, stod också ett tag i det valet mellan YM och GMT. Och visst känns vridringen mer rolig på YM. Och den blåa tavlan på YM är helt underbar, så räcker inte det helt ut.

Men, GMT:n med sin svarta blanka tavla, Den röda gmt visaren och valfriheten mellan svart, coke og pepsi insert gör att GMT vinner. Den känns, som Af Sjodahl säger. Sportigare, mer "fri" och valfriheten mellan de olika är stor. Vilket gör den till en mer allsidig klocka.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Argh, kommer att bli ett svårt val det här... börjar som sagt gilla YM mer och mer, men 16710 har längre funnits i mitt hjärta. Tror jag siktar på att spara upp till en YM, när sparandet väl har kommit upp till kostnaden för en GMT så kanske jag ändå slår till på den istället:D
 
Topp