• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första rolex

Keakle

Breitling
Tjena! Är ny på forumet och sugen på att investera i min första Rolex. Äger bara en klocka sedan tidigare(en Hublot big Bang black magic). Gillar överlag lite sportigare modeller men vill även ha något lite elegantare. Har spanat lite på denna:
http://www.luxurywatches.se/rolex/rolex-daytona-116518-luxurywatches-stockholm
Vad tycker ni om den? Känns priset korrekt eller bör jag kunna få ner det? Hur står sig en sådan här klocka i pris?
Mycket nybörjarfrågor men alla måste vi lära oss nån gång:)
Mvh.
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ser inget konstigt i priset men är en svårsåld ref. så räkna inte med att den är lätt flippad om du får för dig att sälja.
 

Lalas

Cartier
Tänk på att det kostar multum att köpa till en guldlänk om du skulle vilja byta. Gillar du Daytona titta även på stål, gillar du guld titta även på en fin Daydate med guldlänk...
 

Lund

Cartier
Jag tycker den ser sjukt nice ut och att halva grejen med den är gummit enligt mig. Ser riktigt racer ut! Kan inte säga något om priset men tycker det känns rimligt.
Ser fram emot en wristshot på den :snaphappy::woot:
 

OscarTäby

Breitling
riktig snygg kombo, guld med gummiband, tror Lalas har en bra poäng i att det kan bli dyrt att köpa till länk ifall du skulle vilja altinera lite
 

Keakle

Breitling
Tack för alla svar! Var just kombinationen guld/gummi jag gillade riktigt starkt. Så att jag skulle tröttna på klockan tvivlar jag på. Var mest det här med marknadsvärdet och hur den står sig i pris/hur svårsåld den är jag funderade över :)
 
Topp