Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Första stora klockköp!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Andreo, 21 juli 2015.

1. Andreo
    Trådstartare

Andreo Torpare

Hejsan! Jag är relativt ny på klocksnack. Jag börjar bli intresserad utav att köpa mig en Rolex. Tänkte kolla om någon vänlig själ har lust att lämna lite tips och vad ni skulle sikta på som första köp. Jag hade kanske tänkt mig en GMT master eller en Submariner. :)

2. Cristian

Cristian Friends of KS

Hej och välkommen!
    En sub utan datum kanske? 114060.

3. Taxman

Taxman Friends of KS

Välkommen!

Ett tips är att kolla tråden med dagens klocka samt gå till en återförsäljare och prova dig fram. Sen kan du söka på gamla trådar här på forumet och hitta hur mkt info som helst.

Lycka till i jakten! Det är halva nöjet! :)

4. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen, mycket bra val du listar.
    Ifall du vill gå på 40mm sport så gör det med en gång.
    Annars kommer du bara tråna efter det och riskera mindre bra affärer på vägen.
    Lycka till!
    /j

5. Gold

Gold Borgare

Från:
    Lund
    116600 lägger jag min röst på om du ska köpa nytt:)

6. Andreo
    Trådstartare

Andreo Torpare

Åh har inte varit inne på den tråden det ska jag definitivt göra! Tack så mycket för hjälpen Taxman!
    Tack Cristian ska kolla upp klockan uppskattas oerhört!
    En fråga. Om man nu bestämmer sig för att mötas upp F2F och gillar klockan. Är det vanligt att man kollar upp klockan hos en AD eller liknande det är väl det säkraste?

7. Andreo
    Trådstartare

Andreo Torpare

Heikensten och Jensab ska kolla upp det direkt ;)! Ja men eller hur jag tycket att GMT mastern med den svart blå ringen är oerhört vacker ska hålla mina ögon öppna!

8. Taxman

Taxman Friends of KS

GMT 116710 BLNR (svart-blå vridring) var en av de klockor jag kollade på innan jag bestämde mig för en grön submariner. Det är en riktigt snygg klocka som fungerar till det mesta och som säkert känns fräsch även om 10 år. Kolla med Rob Engström eller Nymans om dem har någon inne som du kan prova (förutsatt att du bor i Stockholm).

9. Taxman

Taxman Friends of KS

Och ta din tid innan du bestämmer dig! Fundera också på om begagnat kan vara ett alternativ då det är lite billigare.

10. Andreo
    Trådstartare

Andreo Torpare

Tack så mycket Taxman för du tog dig tiden att hjälpa mig ! Det uppskattas :D ska absolut göra det. Min arbetskollega har en sådan så har redan testat den.

Mårtenssons ur Brookfield