• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första vintage-klockan

Jungbauer automatic med grym blå/grå bark dial:)
Zq56a3I.jpg

 

fc2

Rolex
Omega Speedmaster 105.003 var min första klocka. Tänkte att den skulle räcka som enda klocka men det gick inget vidare med den tanken... Dock har jag insett att det är svårt att hitta någon klocka som kommer hamna högre upp i prioriteringslistan än min 105.003:a. Jag har dock en nu som kan aspirera om förstaplatsen.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Min första vintage, ärvd från farfar - Omega Seamaster från tidigt 50-tal, hammarautomat. Känner inte till service, bör dock lösa det men det får vänta. Jag letar efter lite nytt godis då den ofta bara ligger bredvid sängen och aldrig blir använd.

Vintage Rolex sökes!

65or1CY.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Numera har jag bara vintage klockor... Har haft 2 "nya" som passerat under mina 1 1/2 år som klockintresserad, men bägge har fått gå vidare då de saknat "det". Vad "det" är känner vi nog alla som hänger här på vintagedelen, eller? ;)

Min 1:a vintage var/är en Heuer Carrera köpt från Thomas som driver Heuerheritage till mig själv i 40-årspresent sommaren -12.
Gamla kronografer har sedan dess blivit mitt "gift"...

Så här ser den ut i lite olika miljöer.





 

fc2

Rolex
Gillar dessa gamla Heuer's men är inget större fan av 7734 eller Valjoux 72/92 som ofta sitter i. De finns dock de med Lemania 1341. Tyvärr är de inte så många samt inte alltid lika snygga som den ovan.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag har lyckligtvis inte behövt ta reda på det ännu... Den dagen, den sorgen... ;-)

Men jag vet att det finns ett antal gurus på gamla Heuers runt om i Europa.
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Numera har jag bara vintage klockor... Har haft 2 "nya" som passerat under mina 1 1/2 år som klockintresserad, men bägge har fått gå vidare då de saknat "det". Vad "det" är känner vi nog alla som hänger här på vintagedelen, eller? ;)

Min 1:a vintage var/är en Heuer Carrera köpt från Thomas som driver Heuerheritage till mig själv i 40-årspresent sommaren -12.
Gamla kronografer har sedan dess blivit mitt "gift"...

Så här ser den ut i lite olika miljöer.

Jäkligt fin och väldigt bra bilder måste jag säga!
 
Topp