• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Förstaklassig vintagepärla, Tissot Seastarkronograf 40508

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Byter gärna till mig ett schysst nyckelband, och/eller 19 mm svart racingläder, och/eller 20 mm ljust camonato (svart-grå-vitt), i bruksskick, och/eller eller kanske något helt annat kul, pengar upp el. ner beroende på byte.

Har även ett riktigt schysst insert till salu här... https://klocksnack.se/threads/prisb...nsert-passande-16718-16713-16700-16760.49663/


Nu har Du chansen att förvärva ett riktigt guldkorn, då jag har en likadan till som jag tänker behålla själv :) Detta är en av de absolut snyggaste kronograferna som gjorts alla kategorier IMHO. Faktum är, att av de runt 300 olika klockor jag har haft, och de tusentals klockor jag har haft möjlighet att testa under de senaste 5 åren, så ligger denna modell bland top 5, alla kategorier! Den är helt enkelt en vintagedröm, som har allt man kan önska sig och lite till. Den ser ut som en dröm, härlig boett med fina detaljer och häftiga vinklar, perfekt balanserad tavla med precis sådär lagom med detaljer, färg mm, vilket gör den fantastiskt skön och rolig att bära IMHO. En blivande odödlig klassiker, och ett givet samlarobjekt, då den endast producerades under 1969, om jag förstått det hela rätt! Är uppriktigt sagt mycket förvånad att dessa, framförallt med denna tavelkonfiguration, inte ligger på långt över 10k än... Så har du inte lust att slå till på en inverted Daytona PN, så ska du passa på att slå till på denna, som får anses rätt billig i sammanhanget :)

Tissot Seastar, inverted/reverserad panda med lemania 1277, från -69. Ref. 40508-4x. Perfekt gentlemannastorlek på ca 36 mm, då den bärs något större pga den härliga unika boettformen och kronografknapparna. 19 mm lugs. Fint patinerat vintageskick (Se bilder för egen bedömning.) för sin ålder, med spår av användning, och en underbar tavla som börjar bli tropical på sina ställen, men inget som stör helheten IMHO. Allt fungerar som det ska med mycket god tidshållning, ca +-2s/dygn och bra amplitud och gångreserv. Nya packningar för några veckor sedan, och inget servicebehov enligt urmakaren.


Önskar 8k head only + valfri frakt.


Bombar på med bilder, i ett försök att göra denna grymma klocka rättvis...





















































Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och varan finns i Stockholm. Först till kvarn gäller som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Priset går naturligtvis att diskutera något, om du är trevlig, smidig och snabb. Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm., eller släng iväg ett PM.

Returpolicy: Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna, eller om varan skulle vara finare än vad som beskrivits ;) Varan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med försäkrad frakt, som jag då naturligtvis står för.

Reserverar mig för eventuella felskrivningar, samt förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen.

Tack för möjligheten att annonsera, och tack på förhand, eventuella köpare/bytare!
 
Senast ändrad:
Topp