• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förväntad livsläng läderarmband

MrPlow

Rolex
Lack/plast/färg som på alla andra vanliga vita skinnband. Det är inte så slitstarkt som jag tidigare nämnt här ovan.
Det kan mycket väl vara så att man inte kan förvänta sig mer. Men man kan ju alltid gå till handlaren och fråga!

Läste om ett fall som avgjorts i ARN om en kvinna som köpte ett par Louis Vuitton-loafers med gummipluttar till sula (typ car shoes). Och gick med dem till jobbet varje dag, de slets ut väldigt snabbt. Hon fick inte rätt utan det var förväntat att ett så par sköra skor inte ska hålla bättre. Trots sitt höga pris.
 

Daffy

Breitling
Tyvärr bara vanligt slitage och enligt Krons ur vad man kan räkna med så att punga ut med 3600 för ett nytt armband var 18:e månad är tydligen vad man får räkna med. Nån som har ett bra namn på en som gör specialbeställda armband?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr bara vanligt slitage och enligt Krons ur vad man kan räkna med så att punga ut med 3600 för ett nytt armband var 18:e månad är tydligen vad man får räkna med. Nån som har ett bra namn på en som gör specialbeställda armband?
http://www.abp-paris.com/abpw/watch_straps_index.php
http://www.camillefournet.com
http://www.hirschstraps.com

Krons bör absolut kunna rodda en specialbeställning åt dig annars, de flesta bandtillverkare kan erbjuda det.
Någon som vet vilka som tillverkar Omegas band?
 

DrDre

Patek
Tyvärr bara vanligt slitage och enligt Krons ur vad man kan räkna med så att punga ut med 3600 för ett nytt armband var 18:e månad är tydligen vad man får räkna med. Nån som har ett bra namn på en som gör specialbeställda armband?

Är du säker på att du måste specialbeställa? Nu vet jag inte hur infästningen ser ut, men om det är vanlig standard så borde du kinna hitta vanliga generiska band från en välsorterad handlare till ok priser.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Är du säker på att du måste specialbeställa? Nu vet jag inte hur infästningen ser ut, men om det är vanlig standard så borde du kinna hitta vanliga generiska band från en välsorterad handlare till ok priser.
Infästningen är väldigt specifik. Måste nog specialbeställas om man inte vill ruinera sig på ett original.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Har du ngn bild? Om man har tur kan det ju vara så att man bara sticker in bandet i den där ändbiten i stål och att den sedan fästs mha vanligt bandstift.
När, har ingen bättre bild än den jag postade tidigare. Drog mina egna slutsatser från den. Möjligt att jag har fel, men det vore första gången någonsin isf :cool:
 

DrDre

Patek
När, har ingen bättre bild än den jag postade tidigare. Drog mina egna slutsatser från den. Möjligt att jag har fel, men det vore första gången någonsin isf :cool:

På den bilden framgår inte hur infästningen och bandet är konstruerade. Det bästa vore nog att ta loss det gamla bandet. Om det går att köpa standardband så är ju problemet löst. Då finns det massor av olika färger och material till vettiga priser.
 
När ni tittar på om ett band är slitet - titta på undersidan. Bifoga gärna en bild på hur sprucket där är där, vik gärna lädret en aning.
 

Micke_A

Omega
Min erfarenhet är att läderarmband tar mer stryk på sommaren p g a svett. På nittiotalet när jag sportade en Camel Trophy (den finns kvar!) brukade jag lägga undan den på sommaren, så klarade sig armbandet längre. Jag har också fått för mig att de överlever längre, om man inte spänner dem för tight, utan lite luftigare.
 
Topp