• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förväxta/jumbo/oversize-ur-tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu när vi har en välfylld tråd med små sportur är det inte mer än rätt att vi samlar våra förvuxna vintageur i en egen tråd. Med detta syftar jag främst på när boetterna gjordes onödigt stora, dvs när verket fyller inte ut hela boetten. Som vanligt behöver vi dock inte vara allt för restriktiva men när man reagerar på att ett vintageur är ovanligt stort bör det hamna här!

Jag börjar med mina största Omegor, ovanligt stora, på 38 mm. De i stål är 2505or och den i solitt guld är en 2620.

IMG_0779.JPG
IMG_0786.JPG

IMG_0795.JPG
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
My kind of tråd:)
Det på pappret inte speciellt mycket större caset till 50-tals Jumbo Seamaster (jmfr 34mm boett) är betydligt större på armen och bär perfekt på mina 18,5cm handleder.
Här min 2494
IMG_3681.JPG

IMG_3678.JPG

Note to self: måste hoarda fler!
 

Rolfen

Rolex
För stor för dig? Men du har ju rejäla grabbnävar!? ;)
Ärligt talat så känns den ganska stor och jag skulle inte vilja vara owg med den, dock rätt kul och ovanlig klocka att ha i lådan.
Trots att jag är stor och har 22cm armar använder jag ogärna klockor över 36mm. Men jag håller med om att det är en riktigt kul klocka du skaffat, kan också tänka mig den i min samling men jag skulle nog tyvärr inte bära den.
 
Topp