• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaring - hur löser ni det?

Skåne_911

Breitling
Har börjat tycka det är synd att alla klockorna ligger huller om buller i en låda. Skulle gärna ha någon form av bra förvaring till klockorna, dels så de inte repar varandra och dels så man kan se dem (det är ju trevligt att se sina klockor).

Hur har ni löst det? Har ni köpt något eller byggt något eget? Vill gärna inspireras av era lösningar.

Tack på förhand!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Finns lite tips och trix i hemslöjdstråden om du vill göra egen låda.

Söker du på klockförvaring bland de olika forumen så hittar du säkert också svar.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Ingen bra lösning än så det är något jag också tittar på. Kanske en winder med förvaring är lösningen?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker du skall lägga pengarna på en Watch Winder, det är aldrig bortkastade pengar i min mening. Dock skall jag väl ge dig ett varningens finger att köpa dom allra billigaste, då dom inte brukar hålla så hög standard, kan gå sönder efter ett tag, men även att ljudet av snurran blir högre och högre, blir så högt att man ej kan ha dom i sovrummet.

Jag har köpt mina på ebay, tror att många är nöjda med modalo faktiskt, men jag är nöjd med både den från Rothenschild och den från Ferocase, tror att båda skall vara gjorda i Tyskland.



Rothenschild
Rothenschild-Uhrenbeweger-fuer-6-Uhren-RS-326-6-E_b2.jpg



Ferocase
watchwinder9.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
En winder är bra eller så köper du bara en klok-box. Finns många olika i alla möjliga prisklasser men måste rekommendera de från Rainer Schuster, går att hitta på eBay om jag inte minns helt fel.
 

Peddjy

Cartier
Mycket väl dolt förstås (kassaskåp)

La upp en bild men tog snabbt bort den, tänkt på att tjuvar KAN härja här på forumet innan ni postar bilder på era förvaringar!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kommer att tänka på nån KS:ares släkting som hade hängt alla sina klockor på spikar på väggen, fanns ett fint foto på det. :)

Själv använder jag klockbox från Dulwich och klockrullar från Cheepo63
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tror det var i julklappstråden någon fick en snygg låda för 3-4 klockor? Den såg lagom stor ut att kunna "gömma undan" smidigt med
 

Hugii

Audemars
Det finns en massa, men du får vara mer specifik.
Hur många klockor? 2 eller 22 klockor?
Automater eller quartz?
Vill du ha snurra eller låda eller rulle?

Klockor på en hög? Tror du är i behov av en kurs i "organization theory": :)

Själv kör jag en Modalo Timeless 225 (4 snurror + 5 vanliga förvarningar), och sen har jag Modalo Rese Etui för 2st.
 

CLT

Rolex
Köp dig en ferocase winder, tycker min funkar riktigt bra. Finns på tyska eBay. Vill du bara ha en vanlig låda så köper du en Rainer box!
 
Topp