• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaring - hur löser ni det?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Behöver också en bättre lösning känner jag. Dock är datorbordet en bra lösning då det bara är att skjuta in skivan så man slipper se skiten :)
Smart. Har kvar en skiva för tangentbordet under skrivbordet. Har inte tänkt på att det blir en perfekt förvaring.

För tillfället hänger mina klockor på spikar på garderobens sida. Använde tidigare en winder för nästan 20 klockor (varav 8 kunde snurras), men den kändes klumpig att ha framme.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag har en enkel klockbox från albreckts guld för 4 finklockor, och en liten trälåda (tänk backgammon) för band, länkar och några ytterligare klockor. Jag köpte en liten bunt tygfodral på Ebay för de mer sällan använda. Jag är lite kluven - å ena sidan tycker jag det är rätt sexigt med klockorna samlade i en box, å andra sidan känns det lite som att man vill visa upp dem. Jag har ju trots allt bara klockorna för min skull. Sen finns ju även aspekten att jag vill vara rädd om klockorna, och då är vi tillbaka på box.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Körde den här tidigare från Rainer. Bra kvalle för priset. Idag kör jag rulle och cigarrlåda. Låda är dock trevligare måste jag säga.
klocklåda .jpeg
 

svesam

Rolex
Ferrocase is your friend :)
Jag kör en med fyra snurror och plats
för fem ytterligare i en låda undertill.
Snygg och framför allt tyst :)
Finns även med fler snurror om behov finns.

image.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nymans Ur sköter det åt mig för klockjäveln är ju bara inne på spa där konstant!

Men klockbox är dags att köpa faktiskt... Seikon ligger och skrotar på skrivbordet, Root Beer sover på nattduksbordet
 

MrDali

Omega
Använder ett mindre kassaskåp hemma och så har jag ett bankfack. Beställde en klocklåda från Groupon för någon vecka sen får se om det är något att ha, billigt var det iaf. Jag skulle vilja ha en winder men känns lite si sådär att ha klockorna stående öppet hemma..
 

Jonaz

Rolex
Har två winders, en står framme och en i skåp. Sen en klocklåda jag knåpat ihop av en cognacslåda för sånt som inte får handledstid. Skulle behöva en för transport för ca 2 klockor...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har man en PAX-gardrob från Ikea kan man alltid komplettera med en eller flera sådana här grunda lådor för 200 spänn.
image-jpg.154686
 

Sparvel

Omega
Gjorde två lådor till klockorna och tillbehören! En som är lite japansk inspirerad och den andra något royalistisk:) Pappret är lite känsligt men jag tycker det bidrar till en trevlig känsla!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    377.6 KB · Visningar: 190
  • image.jpg
    image.jpg
    378.5 KB · Visningar: 185
  • image.jpg
    image.jpg
    304.4 KB · Visningar: 211

Chuck

Patek
2-Faktor
Detta år funderar jag på att inte ha någon klocklåda, utan förvara klockorna i sina original boxar. Provade det vid en period och känslan blev lite av en tillfredställande ritual när man plockade upp en klocka.

Någon som kanske gör detta redan nu? Lite bilder månne på era klockhyllor?

Måste vara extra kul med en speedy black Box eller en PP :hungry:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kul idé @Chuck , men winder känns oslagbart när man har lite rotation på klockorna och inte vill ställa dem varje gång. Jag kör Modalo, den går tyst och fint :)
image.jpeg
Det där ser ut som min. Men efter 5 år så har den vänstra börjat slira ordentligt och orkar inte längre dra runt. Har antagligen haft klockor med olika tyngd sutit i för då blir det obalans och den orkar inte i uppförsbacken. Ännu värre om det bara sitter en klocka i. Undra om man ska skruva isär den. Kanske någon rem som slirar....

Fin samling föresten
 

CLT

Rolex
Det där ser ut som min. Men efter 5 år så har den vänstra börjat slira ordentligt och orkar inte längre dra runt. Har antagligen haft klockor med olika tyngd sutit i för då blir det obalans och den orkar inte i uppförsbacken. Ännu värre om det bara sitter en klocka i. Undra om man ska skruva isär den. Kanske någon rem som slirar....
På min förra så var det exakt samma problem. Bytte remmen som var helt slut.. Sen gick den igen.
 

CLT

Rolex
Var fick du tag i ny rem?
Köpte faktiskt nya på Biltema. Inte exakt likadana men det fungerar perfekt. Bara plocka ner windern och ta med dig remmen så kan du lätt jämföra. Men ta en som är lite mindre, tog en som var ungefär lika stor först. Då slirar den bara... Så måste vara ganska tight.
 
  • Like
Reactions: TiE
Topp