• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaring.?!

Erik1

Patek
2-Faktor
Vill man verkligen bo i en bunker med larm och kameror dock? Kassaskåp absolut men annars är väl en riktigt bra försäkring att föredra?
 

Jens

Greedo
Vi har Dalocs senaste säkerhetsdörrar på båda våningarna i lägenheten (har ingång på två våningar). Måste säga att det känns som en trygg lösning om nu inte spindelmannen klättrar och tar sig in på 4:e våningen via balkongen! Har funderat på ett skåp också.
Hade jag haft klockor för en förmögenhet så är nog den enda tråkiga lösningen bankfack, känns dock jävligt trist...


J
 

hollow123

Rolex
Åker jag iväg en längre period så lägger jag eventuella dyrgripar längst ner i "leklådan". Det ska till en hel del för att en utomstående ska våga gräva runt i den.

Dina buttpluggs rör man helst inte nej ;)
Nä men tror kassaskåp, bra alarm samt att hoppas att man inte är hemma när nötterna bryter sig in. Vet att farsan kassaskåp väger som fan. Således får man inte med det sig från huset och man har ej tid att bryta upp det innan polis/väktarbolag är på plats.
 

Sond

Patek
Generellt har jag fått lära mig att man ska skaffa så bra säkerhetsklass som man har råd med(kommer inte ihåg vad de heter) och sedan ska de antingen bultas eller väga över 150 kg. Även om de väger över 150 kg är såklart bultning mkt bra.
 

Jonte73

Audemars
Detta på dörren avhåller de flesta ;)
image.jpg
 

79thor

Friends of KS
Detta på dörren avhåller de flesta ;)
image.jpg

En fd granne till min svärmor hade en sån här på dörren och han brukade ha dörren olåst så hans dotter skulle kunna komma in även om han inte var hemma. Verkade väldigt effektivt :)
788569292.jpeg

Dock så var det någon som försökte spränga hans motorcykel, så det kanske inte är helt problemfritt...
 

SSL

Audemars
Vi har Dalocs senaste säkerhetsdörrar på båda våningarna i lägenheten (har ingång på två våningar). Måste säga att det känns som en trygg lösning om nu inte spindelmannen klättrar och tar sig in på 4:e våningen via balkongen! Har funderat på ett skåp också.
Hade jag haft klockor för en förmögenhet så är nog den enda tråkiga lösningen bankfack, känns dock jävligt trist...


J

Har också säkerhetsdörr. Å klättrar nån upp på 11e våningen....varsågod. Jag står med frukostbrickan med allt av värde och serverar honom isf.
 

Mangusta

Cartier
Utan att någon behöver outa sig själv och hur han gör så kan vi väl bara skriva rent allmänt vad som är bra respektive dåliga gömställen? Ett larm är väl ganska självklart att man har i dag? Jag har läst att det första ställe tjuvar rotar igenom är sovrummet så man inte ska lämna något där som man är rädd om.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Skaffa ett något större boende (typ drygt 200 kvm) med runt 1200 kvm biytor fördelat på tre byggnader så hinner inte eventuellt bus leta igenom skiten innan han blir pensionär. Känns tryggt då man åker bort.

Problem solved.

Annars är väl gamla klassiker som spoltank, inpulad under bräda under plymå eller inuti icke-bus-intressant elektronik bra?
 
  • Like
Reactions: M.U

Whedda

Rolex
Definitivt bankfack! Av flera anledningar.

1. Jag bor inte överdrivet långt från min bank vilket gör hämtning och lämning ganska smidigt.

2. När man går på semester som nu är det bara att slänga in alla klockor man inte har med sig för även om hemförsäkringen täcker fulla värdet vid inbrott så behöver man inte oroa sig för att bli av med dem och gå igenom försäkringsträsket i onödan.

3. Det faktum att om ett inbrott skulle ske när vi är hemma kan vi fysiskt inte ge dem klockorna ens under väpnat hot. Har man ett skåp och någon påtänd idiot viftar med en kniv mot ens sambo tror jag de flesta väljer att öppna det oavsett. Att släpa med sig någon till banken under hot är betydligt svårare och då finns möjligheten att kontakta polisen.

4. Det är klart billigare att ha ett bankfack än att köpa ett kassaskåp av högre kvalitet.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

almeyero

Panerai
Lite OT men var hittar man små zipbags som man kan förvara bandstift samt länkar som man kortat av? Vart runt hela stan idag och frågade på olika hobbybutiker och liknande men fick bara konstiga blickar tillbaka som svar, en affär frågade mig till och med om jag skulle sälja knark. En annan butik sa att de minsta påsarna får de inte sälja länge.

Har hittat på ebay men då är 100 stycken det minsta man kan köpa vilket är lite i överdrift.
 

Hallberg

Omega
Lite OT men var hittar man små zipbags som man kan förvara bandstift samt länkar som man kortat av? Vart runt hela stan idag och frågade på olika hobbybutiker och liknande men fick bara konstiga blickar tillbaka som svar, en affär frågade mig till och med om jag skulle sälja knark. En annan butik sa att de minsta påsarna får de inte sälja länge.

Har hittat på ebay men då är 100 stycken det minsta man kan köpa vilket är lite i överdrift.
Jag kan skicka ett gäng i ett kuvert om du vill, har sådana på jobbet. PM:a en adress bara.
 
Topp