• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F**k you Coca-Cola

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Kvantum levererar!

image.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Coca-Cola hade för ett par år sedan Bjäre Julmust. Bäst. Vann många blindtest. Riktigt god. Har inte sett den på ett tag. Hoppas den dyker upp igen.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Äntligen fick jag smaka denna sägenomspunna dryck! Fanns mycket riktigt på Ica Maxi, @Lowe92! Under rubriken "bästsäljare" stod två sexpack kvar och hukade, plockade raskt åt mig ett. Riktigt fin! "Supergod" tyckte den vanligtvis svårflörtade hustrun, som dessutom satte fingret på den karaktäristiska smak jag inte riktigt kunde definiera: den av sådana där hårda, sydostasiatiska kaffekolor!
image.jpg
 

Chattras

Cartier
Jag har jobbat för Coca-Cola och är ledsen över att behöva spräcka myten om att försäljningen går ner så in i helvete över jul på grund av julmusten.

Sanningen är att just julhelgerna är en av dom största försäljnings peekarna under året. Men samtidigt växer totalmarknaden något enormt så man tappar lite marknadsandelar till främst julmust. Det är detta media gillar att förklara som att Coca-Cola tappar över julen.

Personligen så skulle jag ju hellre ha 50% av en marknad värd 10miljarder än 90% av en värd 4 :).
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag gillar julmust. Men helt ärligt, det är ju egentligen bara avslagen sockerdricka för vuxna.
 

Lowe92

Cartier
Äntligen fick jag smaka denna sägenomspunna dryck! Fanns mycket riktigt på Ica Maxi, @Lowe92! Under rubriken "bästsäljare" stod två sexpack kvar och hukade, plockade raskt åt mig ett. Riktigt fin! "Supergod" tyckte den vanligtvis svårflörtade hustrun, som dessutom satte fingret på den karaktäristiska smak jag inte riktigt kunde definiera: den av sådana där hårda, sydostasiatiska kaffekolor!
image.jpg
Hittade också på Ica maxi igår och måste säga att den är nog den bästa musten jag druckit hittills.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Bara häva sig iväg till affären då. Köpte en låda i julas men när jag skulle köpa mer var det tvärslut! Får blir fler än en denna gång..
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Är det samma recept som julmusten eller kör de olika? I vilket fall tack för tipset!
Läste en DI Weekend från förrförra påsken nu när jag var uppe i stugan i fjällen (där läser man två år gamla tidningar när man hittar dem), i en intervju med företrädarna för den enda fabriken som tillverkar must-essens så är det exakt samma dryck. Med risk att starta en debatt, det är väl som med Ahlgrens bilar, är det en kyckling på flaskan smakar det annorlunda än om det är en skäggig farbror på etiketten.
 

Zingo

Rolex
Påskmust? Julmust finns fortfarande hos bolaget! :)
gbZYY8U.jpg

(Ber om ursäkt för att bilden är återanvänd från fredagstråden).
 

Lowe92

Cartier
Trodde inte att det skulle finnas men fanns på mitt lokala Ica supermarket. Blev 12 flaskor att släpa på spårvagnen
 
Jahapp, tror det börjar bli dags och ge liv till den här tråden igen. Jag drack årets första julmust redan för några dagar sedan. Längtan har varit stor. Vet vi några julmustnyheter än?

Edit: Jag tycker julmust förtjänar en egen tråd. Men det är ju lite för tidigt än.
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Du måste ha bättre kanal. Min lokala leverantör är lite segare och brukar släppa julmusten och lussebullarna först i slutet av oktober.. :shifty:
 
Topp