Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Facebook Tissot T-12

Diskussion i 'Vintage' startad av rogart-63, 18 september 2016.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  2. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

3. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Ser mest ut att vara färg och repor på plexit. Be om ordentliga bilder. 7,5k känns väl inte överjävligt dyrt?

5. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Fast med alla avgifter på den auktionen så slutade klockan på 7020kr + eventuell frakt. Så 7500kr känns helt klart rimligt.

Om jag inte missminner mig så tror jag att uret hamnade på forumet? Har för mig att jag såg den i en tråd.

rogart-63 gillar detta.
  6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Gummo och rogart-63 gillar detta.
  7. Christoffer

Christoffer Stadsbo

Hej!

(Tack för "pingen" @Aurum)

@rogart-63
    Det var jag som knep klockan i en auktion för någon vecka sedan. Jag var till en början mycket nöjd med klockan men väl på handleden blev det ingen förälskelse - den var helt enkelt för stor för mina späda handleder. Jag har därför lagt ut den igen för samma pengar som den kostade mig på auktionen ca 7500:-. Där finns inga skador på klockan, det som syntes på auktionsbilden var bara typ torkad polywatch/tandkräm som gick bort med en fiberduk, bakboetten har dock någon mindre repa från oförsiktig hand. Tidshållning och gångreserv utmärkt! Är någon intresserad så bara släng iväg ett PM.

//C

Fabian, Erik1, theargonaut och 1 annan gillar detta.
  8. Anders Forsberg

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Men hörru... Du fick ju fyra klockor för den summan! ;)
    Det står skrivet i KS-stadgar att allt ska säljas vidare till +/-, så antingen blir det till att sälja alla klockor för 7.5k, eller en sänkning till 1/4 av detta. :D
    Nåja. Skämt åsido...

Var sugen på att försöka ropa in denna, men hoppade eftersom jag hade en annan auktion några dagar senare.
    Nu sprang denna dock iväg till lite mer än vad jag tänkt lägga ändå. Tyvärr gjorde också auktion två det.

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bra kronografverk i en jumbo Super Compressor-boett är inte så illa? Köp!

eriksson850 gillar detta.