Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fake eller äkta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mekmek, 10 maj 2014.

1. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Vad säger forumet - fake eller äkta? Om fake, hur gör man då om man vunnit budgivningne på Tradera?[​IMG]

Skickas från min iPhone

2. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Tradera säger att jag inte är bunden om säljaren inte kan garantera äkthet, och det är bra. Är den äkta är det däremot ett kap :)
    Era synpunkter mottages tacksamt.

Skickas från min iPhone

3. TorNet

TorNet Friends of KS

Fejk, tyvärr.

4. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Tack! Misstänkte faktiskt det. Skulle varit en present till frun. Som alla säger "när det verkar för bra för att vara sant..." :( skit. Men man lär sig. Det är sund att damur så sällan dyker upp här på forumet.

Skickas från min iPhone

5. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Hehe....wtf fick dig att tro att något på den var kosher.....jisses!!!

Aquaracer2, Boris Balkan och Icaras gillar detta.
  6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Varför buda när du är osäker?

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Anmälde den tidigare men tradera brydde sig uppenbarligen inte.

DrSbaitso, Icaras, eriksson850 och 4 andra gillar detta.
  8. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Äh, har aldrig budat förr på Tradera och skulle prova. La ett jättelågt tak för säkerhets skull, och hurfan gick det jo jag vann den!
    Men jmed stöd av det Tradera skrev
    Så har jag meddelat att jag inte betalar.

Skickas från min iPhone

Hardy gillar detta.
  9. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Du har helt rätt, vid lite närmare granskning, just - jisses :). Men då låg mitt tak där redan. Shit pommesfritt.

Skickas från min iPhone

Davvan gillar detta.
  10. Pacta sunt servanda

Pacta sunt servanda Borgare

Från:
    Stockholm
    Du visste alltså att den var fejk, eller hade misstankar om det, när du la ditt bud?

11. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

När jag la budet, eller taket, hade jag inte granskat den än. Sen förstorade jag upp den och tyckte länken och bezelen såg väldigt konstiga ut. Men då låg mitt maxbus där redan. Kalla det "väldigt oerfaren" ;).

Skickas från min iPhone

12. Pacta sunt servanda

Pacta sunt servanda Borgare

Från:
    Stockholm
    Du hade möjlighet att undersöka varan när du la budet, du skriver att du inte hade "granskat den än". Hade det varit en genuin klocka med exempelvis skador som först visat sig vid en närmare granskning och det hade varit en granskning du hade möjlighet till att genomföra vid köpet, hade du nog fått stå ditt kast. Nu tror jag ändå inte att du kommer ha några problem att reklamera och häva köpet på grunder om otillbörliga avtal och dessutom med Tradera i ryggen, om klockan visar sig vara fejk.

13. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Exakt. Jag tittade bara på den "lilla" bilden och tänkte "va kul en constellation till frun" lade ett lågt tak för jag misstänkte att den skulle upp i ett par tusen alla fall. Sen tittade jag lite närmare på den när budgivningen gick trögt, och tyckte den såg underlig ut. Men då låg taket där. Visst, hade den varit äkta, men med skador jag inte påtalat under resans gång, då hade jag suttit där.
    Tack för input :)

Skickas från min iPhone

14. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Tack alla för era synpunkter. Alltid lär man sig av misstagen. Ska bara handla här på forumet/gripenbro i fortsättningen. Kanske har tur och nåt damur dyker upp.
    Må väl :)

Skickas från min iPhone

Pacta sunt servanda gillar detta.
  15. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    :)
    Haha.. Ja jäklar. Låter det för bra för att vara sant är det oftast det..

16. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Ja visst, så går det när man har bråttom och vid första anblick tror man ser nåt bra. Fan ta alla troll haha :)

Skickas från min iPhone

eriksson850 och Holmqvist gillar detta.
  17. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Fast det kanske inte är alltid man vill göra reklam för en klocka man bjuder på mitt under budgivning ;)

Gripenbro är schysst, men jag tycker inte du behöver ge upp tradera om du letar efter billigare objekt. Trevligt att klippa en billig klocka och ha pengar över för en service.

18. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Friends of KS

Nej, det är ju sant, tycker upplägget är rätt schysst annars, och nu handlade det 'bara' om 1800 kr. Tror att om man håller sig ifrån prestigemärken (såvida inte äkthet uttryckligen intygas eller ledsagas av dokument), så kan man nog hitta ett och annat. Bättre lycka någon eventuell annan gång då m a o :)

Skickas från min iPhone

eriksson850 gillar detta.
  19. 903lew

903lew Stadsbo

Tjena, tänkte låna tråden ett litet slag.

Har fått Seamaster Professional med vågig tavla på hjärnan. Tänkte bota den sjukdomen med att ge efter till lustarna och surfade in på Chrono24. Det här är bilderna som ligger uppe på härligheten, ser det kosher ut?

[​IMG][​IMG]

20. par

par Friends of KS

Det minsta problemet för en säljare i italien är att fota en äkta om han ska lura någon och sälja en fake. Finns liksom ingen anledning att fota upp en fake och lägga ut på chrono24.

Köp säljaren, finns oändligt antal trådar här om chrono24 du kan söka på. Hitta referenser på säjaren frå tidigare köpare-

Mekmek gillar detta.
  21. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Först skäms man lite, sedan betalar man inte och anmäler till Tradera. Tradera har blivit så numera att det är svårt att göra "klipp"

Sedan på bilden på SM300 från Italien. Bara för den är äkta på bilden så behöver det inte betyda du får hem en äkta klocka, vad som helst kan skickas, så som alltid. Köp säljaren, kanske lönar sig att betala dom där tusenlapparna extra att köpa en från Sverige där språket inte är något problem och oftast känns lite "tryggare"

Mekmek gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield