• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta?

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vad säger forumet - fake eller äkta? Om fake, hur gör man då om man vunnit budgivningne på Tradera?
etyty7ag.jpg



Skickas från min iPhone
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vad säger forumet - fake eller äkta? Om fake, hur gör man då om man vunnit budgivningne på Tradera?
etyty7ag.jpg



Skickas från min iPhone
Tradera säger att jag inte är bunden om säljaren inte kan garantera äkthet, och det är bra. Är den äkta är det däremot ett kap :)
Era synpunkter mottages tacksamt.


Skickas från min iPhone
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Varför buda när du är osäker?
Äh, har aldrig budat förr på Tradera och skulle prova. La ett jättelågt tak för säkerhets skull, och hurfan gick det jo jag vann den!
Men jmed stöd av det Tradera skrev
Så har jag meddelat att jag inte betalar.


Skickas från min iPhone
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du visste alltså att den var fejk, eller hade misstankar om det, när du la ditt bud?
När jag la budet, eller taket, hade jag inte granskat den än. Sen förstorade jag upp den och tyckte länken och bezelen såg väldigt konstiga ut. Men då låg mitt maxbus där redan. Kalla det "väldigt oerfaren" ;).


Skickas från min iPhone
 
När jag la budet, eller taket, hade jag inte granskat den än. Sen förstorade jag upp den och tyckte länken och bezelen såg väldigt konstiga ut. Men då låg mitt maxbus där redan. Kalla det "väldigt oerfaren" ;).


Skickas från min iPhone

Du hade möjlighet att undersöka varan när du la budet, du skriver att du inte hade "granskat den än". Hade det varit en genuin klocka med exempelvis skador som först visat sig vid en närmare granskning och det hade varit en granskning du hade möjlighet till att genomföra vid köpet, hade du nog fått stå ditt kast. Nu tror jag ändå inte att du kommer ha några problem att reklamera och häva köpet på grunder om otillbörliga avtal och dessutom med Tradera i ryggen, om klockan visar sig vara fejk.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du hade möjlighet att undersöka varan när du la budet, du skriver att du inte hade "granskat den än". Hade det varit en genuin klocka med exempelvis skador som först visat sig vid en närmare granskning och det hade varit en granskning du hade möjlighet till att genomföra vid köpet, hade du nog fått stå ditt kast. Nu tror jag ändå inte att du kommer ha några problem att reklamera och häva köpet på grunder om otillbörliga avtal och dessutom med Tradera i ryggen, om klockan visar sig vara fejk.
Exakt. Jag tittade bara på den "lilla" bilden och tänkte "va kul en constellation till frun" lade ett lågt tak för jag misstänkte att den skulle upp i ett par tusen alla fall. Sen tittade jag lite närmare på den när budgivningen gick trögt, och tyckte den såg underlig ut. Men då låg taket där. Visst, hade den varit äkta, men med skador jag inte påtalat under resans gång, då hade jag suttit där.
Tack för input :)


Skickas från min iPhone
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tack alla för era synpunkter. Alltid lär man sig av misstagen. Ska bara handla här på forumet/gripenbro i fortsättningen. Kanske har tur och nåt damur dyker upp.
Må väl :)


Skickas från min iPhone
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Du hade möjlighet att undersöka varan när du la budet, du skriver att du inte hade "granskat den än". Hade det varit en genuin klocka med exempelvis skador som först visat sig vid en närmare granskning och det hade varit en granskning du hade möjlighet till att genomföra vid köpet, hade du nog fått stå ditt kast. Nu tror jag ändå inte att du kommer ha några problem att reklamera och häva köpet på grunder om otillbörliga avtal och dessutom med Tradera i ryggen, om klockan visar sig vara fejk.

Fast det kanske inte är alltid man vill göra reklam för en klocka man bjuder på mitt under budgivning ;)


Tack alla för era synpunkter. Alltid lär man sig av misstagen. Ska bara handla här på forumet/gripenbro i fortsättningen. Kanske har tur och nåt damur dyker upp.
Må väl :)


Skickas från min iPhone


Gripenbro är schysst, men jag tycker inte du behöver ge upp tradera om du letar efter billigare objekt. Trevligt att klippa en billig klocka och ha pengar över för en service.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Fast det kanske inte är alltid man vill göra reklam för en klocka man bjuder på mitt under budgivning ;)





Gripenbro är schysst, men jag tycker inte du behöver ge upp tradera om du letar efter billigare objekt. Trevligt att klippa en billig klocka och ha pengar över för en service.
Nej, det är ju sant, tycker upplägget är rätt schysst annars, och nu handlade det 'bara' om 1800 kr. Tror att om man håller sig ifrån prestigemärken (såvida inte äkthet uttryckligen intygas eller ledsagas av dokument), så kan man nog hitta ett och annat. Bättre lycka någon eventuell annan gång då m a o :)


Skickas från min iPhone
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena, tänkte låna tråden ett litet slag.

Har fått Seamaster Professional med vågig tavla på hjärnan. Tänkte bota den sjukdomen med att ge efter till lustarna och surfade in på Chrono24. Det här är bilderna som ligger uppe på härligheten, ser det kosher ut?

ena7ypeh.jpg
ypu8ytep.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Tjena, tänkte låna tråden ett litet slag.

Har fått Seamaster Professional med vågig tavla på hjärnan. Tänkte bota den sjukdomen med att ge efter till lustarna och surfade in på Chrono24. Det här är bilderna som ligger uppe på härligheten, ser det kosher ut?

ena7ypeh.jpg
ypu8ytep.jpg


Det minsta problemet för en säljare i italien är att fota en äkta om han ska lura någon och sälja en fake. Finns liksom ingen anledning att fota upp en fake och lägga ut på chrono24.


Köp säljaren, finns oändligt antal trådar här om chrono24 du kan söka på. Hitta referenser på säjaren frå tidigare köpare-
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Först skäms man lite, sedan betalar man inte och anmäler till Tradera. Tradera har blivit så numera att det är svårt att göra "klipp"

Sedan på bilden på SM300 från Italien. Bara för den är äkta på bilden så behöver det inte betyda du får hem en äkta klocka, vad som helst kan skickas, så som alltid. Köp säljaren, kanske lönar sig att betala dom där tusenlapparna extra att köpa en från Sverige där språket inte är något problem och oftast känns lite "tryggare"
 
Topp