• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake Hublot?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Dök upp i flödet på min Facebook. Inte så bra bild, men vad tror ni? Fake eller äkta?

IMG_359781005136351.jpeg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag vet ska de väl bara ha 2 sub dials om den är ny? Kan ha fel dock.

*edit- Nevermind, det är nog en big bang. inte en classic fusion. BB ska har 3.*
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Anledningen till att jag frågar att det känns väldigt osannolikt att personen i fråga skulle ha inhandlat en klocka av den kalibern.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Skitsvårt att säga utifrån bilden. Spontant: Nej, inte fake. Har vi nån Hublot-expert på forumet som kan svara?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
För dålig bild som framförallt är för hårt komprimerad så är svårt att säga något. Men av det jag kan se så hittar jag inte något som direkt ser fel ut. Däremot tycker jag boxen ser lite fel ut, måste säga på en gång att jag inte är något expert på Hublot BB boxar men de jag har sett så går träramen på lådan upp lite över själva "kudden" i boxen. (vet inte hur jag ska förklara det bra) Men på bilden så ser det ut som att "kudden" går upp över ramen.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hittade den här bilden när jag sökte på google, kanske lite lättare att förstå vad jag menade. Men vet inte om alla BB boxar ser ut så eller inte.
Hublot-Big_Bang_44-301-SM-1770-RX_6194_05.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
För dålig bild som framförallt är för hårt komprimerad så är svårt att säga något. Men av det jag kan se så hittar jag inte något som direkt ser fel ut. Däremot tycker jag boxen ser lite fel ut, måste säga på en gång att jag inte är något expert på Hublot BB boxar men de jag har sett så går träramen på lådan upp lite över själva "kudden" i boxen. (vet inte hur jag ska förklara det bra) Men på bilden så ser det ut som att "kudden" går upp över ramen.


Glasrutan i locket på boxen ser också ut att saknas på bilden TS postade. Min BB-box såg ut som den du länkade bild på.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är en Big Bang Evo, stål/keramisk.

Bildens kvalitet gör det omöjligt att döma.
Men det syns inga direkta fel såsom subdials, sunkiga skruvar etc.

Boxen ser ut att sakna glasrutan, skall alla BB ha så vitt jag vet, har haft 4 st själv, alla med glas.

Bättre bild efterfrågas, men inte ens med högupplöst bild framifrån är det säkert vi kan se. Behöver bild på urverket.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är en Big Bang Evo, stål/keramisk.

Bildens kvalitet gör det omöjligt att döma.
Men det syns inga direkta fel såsom subdials, sunkiga skruvar etc.

Boxen ser ut att sakna glasrutan, skall alla BB ha så vitt jag vet, har haft 4 st själv, alla med glas.

Bättre bild efterfrågas, men inte ens med högupplöst bild framifrån är det säkert vi kan se. Behöver bild på urverket.


Jag förstod nästan att bilden skulle vara för dålig men tänkte att det kanske fanns några direkta avvikelser så som felplacerade subdials eller icke existerande modell som man ser ibland. Jag själv kan ingenting om Hublot.
Tackar för svar, får se om det dyker upp fler bilder. :)
 

CLT

Rolex
Den känns fel... Index set fel ut, boxen är helt fel. Ska som sagt finnas en glasruta. Och förhöjningen utav innehållet i boxen har jag aldrig sett!
 
Topp