• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake omega speedmaster?

Tag_J

Breitling
Hej alla kunniga klockälskare! Och ni andra :)

Idag när jag kom till jobbet så hade en arbetskamtrat köpt sig en Omega speedmaster. Kände direkt att något var fel. Kanske är det helt uppenbart att den är fake, eller inte. I alla fall, på mitten av klockan så var det en tourbillon (tror det heter så). Jag hade inte sett något liknande så jag frågade vart han hade köpt den, då sa han stolt Bergströms.

Vad jag vet så har aldrig omega haft någon modell med ett sådant urverk. Men vad vet jag. Sedan så tror jag faktiskt inte att han skulle ha råd med en sådan klocka. Alltså en klocka med tourbillon.

Usäkta för eventuella stavfel samt gramatiskt inkorrekta meningar, jag skriver på mobilen och det börjar bli sent;)

Vad jag vill ha svar på är om omega har en sådan klocka eller om det bara är en DÅLIG kopia!
 

noxela

Omega
En sådan här?
image.php

edit: För att undvika missförstånd. Den på bilden är tokfejk.
 

Portofino

Panerai
Utan att ha sett den faktiska klockan vågar jag med största säkerhet säga att din arbetskamrat är en lögnare och att hans klocka är fejk.
 

Tag_J

Breitling
Ska man säga något eller borde jag bara hålla käften och låta honom ta hand om sitt o jag mitt?
 

Portofino

Panerai
Beror väl på hur väl du känner honom och vilken relation du vill ha. Hade någon sagt till mig att de köpt en klocka lik den du visade på bild hos en AD hade inte jag kunnat hålla tyst. Å andra sidan kan det verka märkligt om du kommer i efterhand såvida han inte tar upp ämnet igen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säg att du varit på Bergströms och att du såg hans klocka där. Säg att du är lite chockad över priset på 1.2 miljoner. :D
Tror knappast det finns någon liknande modell, men det vore ju åndå lite roligt.
 
Jag tycker du ska ifrågasätta! Men självklart på ett smidigt och ödmjukt sätt. Sen berättar du hur det gick här. Ta eventuellt en bild också :D

Eller kanske inte ifrågasätta direkt, men kanske ett litet klock-förhör :p
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Be om referensen eftersom du själv är toksugen på den. Svaret blir nog 123.45.67.89.10.111 eller nåt.
 

Josef B

Bestraffaren
Säg att du varit på Bergströms och att du såg hans klocka där. Säg att du är lite chockad över priset på 1.2 miljoner. :D
Tror knappast det finns någon liknande modell, men det vore ju åndå lite roligt.
Man kan ge vederbörande en inbjudan till en GTG, och säga att det finns en hop entusiaster som vill klämma och slicka på klockan :)
 
Topp