• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake Seamaster?

  • Trådstartare Deleted member 11640
  • Start datum
D

Deleted member 11640

Guest
Har en gammal Omega Seamaster i gömmorna som jag köpt i HCM City för 10-15 år sedan. Finns en gata med gamla vintage handlare som säljer fake blandat med riktiga saker, men även restaurerade med icke-original delar. Har köpt 3 st "gamla"(?) Omegor där under åren. Bl.a bifogad, serienummer verkar peka på 1967, mov.565, 24 jewels osv. Men jag undrar jag? Har hört att Vietnameserna är jäkliga på att få till gamla kopior, samtidigt undrar man hur mycket jobb lägger man ner för en förhållandevis billig klocka?
 

Bilagor

  • IMG_9523.JPG
    IMG_9523.JPG
    194.1 KB · Visningar: 194
  • IMG_9515.PNG
    IMG_9515.PNG
    223.9 KB · Visningar: 173
  • IMG_9519.JPG
    IMG_9519.JPG
    86.4 KB · Visningar: 181
  • IMG_9520 kopia.PNG
    IMG_9520 kopia.PNG
    230.2 KB · Visningar: 181

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har en gammal Omega Seamaster i gömmorna som jag köpt i HCM City för 10-15 år sedan. Finns en gata med gamla vintage handlare som säljer fake blandat med riktiga saker, men även restaurerade med icke-original delar. Har köpt 3 st "gamla"(?) Omegor där under åren. Bl.a bifogad, serienummer verkar peka på 1967, mov.565, 24 jewels osv. Men jag undrar jag? Har hört att Vietnameserna är jäkliga på att få till gamla kopior, samtidigt undrar man hur mycket jobb lägger man ner för en förhållandevis billig klocka?
Äkta, men tycker tavlan ser ommålad ut.
 
Topp