• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

falsk eller äkta rolex

billo

Cartier
IMG_2522.jpg


Hej är detta en falsk eller äkta rolex?
 

David

Bödeln
Tvärfejk. (För stor lutning på innerringen, fel storlek på indexen, kronan för stor, för tunt typsnitt, etc, etc. Dessutom misstänker jag att den inte väger ungefär ett kilo.)

Man kan ställa sig frågan om det är rimligt att ägaren har betalat en halv miljon för sin klocka. Om så inte är fallet räcker bara det som svar.
 

billo

Cartier
Perkele vilken amatör jag är, hur många år skall jag hänga på detta forum för att få den kunskapni har.

Torde verkligen den var en äkta. Känner mig smutsig :bag:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Perkele vilken amatör jag är, hur många år skall jag hänga på detta forum för att få den kunskapni har.

Torde verkligen den var en äkta. Känner mig smutsig :bag:

När du kollar på klockor i den prisklassen så chansa inte för Guds skull. Det finns massa hör på KS som kan hjälpa dig med ett köp.
 
  • Like
Reactions: bvb

billo

Cartier
N
Tvärfejk. (För stor lutning på innerringen, fel storlek på indexen, kronan för stor, för tunt typsnitt, etc, etc. Dessutom misstänker jag att den inte väger ungefär ett kilo.)

Man kan ställa sig frågan om det är rimligt att ägaren har betalat en halv miljon för sin klocka. Om så inte är fallet räcker bara det som svar.

Nej är övertygad att killen som visa mig den idag, inte har dessa pengar.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Minns jag rätt väger min 116515LN 146 g, en Daytona i guld 220 g och platinan 330 g. Vi vägde dem nämligen :D
 

billo

Cartier
När du kollar på klockor i den prisklassen så chansa inte för Guds skull. Det finns massa hör på KS som kan hjälpa dig med ett köp.

I detta fall var jag inte ute för att köpa. Utan var ute och fika med ett gäng. När de satte sig en kille på ett bord brevid. jag som saknar skam i kroppen, kommentera hans klocka direkt.

Fick ta ett kort oxå. Den jävel måste ha känt sig kunglig. Hoppas jag får träffa honom igen. Skall skrika rätt ut fejk så hela avenyn hör mig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
I detta fall var jag inte ute för att köpa. Utan var ute och fika med ett gäng. När de satte sig en kille på ett bord brevid. jag som saknar skam i kroppen, kommentera hans klocka direkt.

Fick ta ett kort oxå. Den jävel måste ha känt sig kunglig. Hoppas jag får träffa honom igen. Skall skrika rätt ut fejk så hela avenyn hör mig.

Låt mig gissa att du satt på Condeco :D
 

billo

Cartier
Det är tydligen en dålig kopia. Men finns det rolex kopior som är så bra så att även ni proffsen blir lurade?
 
Folk har försökt, men på detta forum har alla som försökts få lämna med byxorna i knävecken..


Lite åt det här hållet.

Jag själv skulle inte se något på en bra kopia medans den som postades är ursimpel att se.

Men vid tvivel så bara släng upp ett par bilder här så tar det inte lång tid innan det regnar utlåtande av överkvalificerade personer :D
 

billo

Cartier
Lite åt det här hållet.

Jag själv skulle inte se något på en bra kopia medans den som postades är ursimpel att se.

Men vid tvivel så bara släng upp ett par bilder här så tar det inte lång tid innan det regnar utlåtande av överkvalificerade personer :D

Blir det nån dag aktuellt med en dyrare klocka och den köps privat, så kommer jag verkligen att fråga proffsen här.
 

billo

Cartier
Haha hittade det här på Facebook.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jag kopierat vad en klock kunnig på detta forum skrev.

Tvärfejk. (För stor lutning på innerringen, fel storlek på indexen, kronan för stor, för tunt typsnitt, etc, etc. Dessutom misstänker jag att den inte väger ungefär ett kilo.)

Kallar denna text David citat.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag kopierat vad en klock kunnig på detta forum skrev.

Tvärfejk. (För stor lutning på innerringen, fel storlek på indexen, kronan för stor, för tunt typsnitt, etc, etc. Dessutom misstänker jag att den inte väger ungefär ett kilo.)

Kallar denna text David citat.


Du kan lägga till att Daytona inte visar datum, veckodag eller GMT-tid på sina subdials också...

Inte lätt att veta men angående platina-daytonan i första inlägget så är det rätt så lätt att identifiera kopior på ädelmetaller eftersom kopiorna sällan är gjorda i ädelmetallen så är det lätt att skilja dessa från de andra.

Platina har en lite gråaktig nyans materialet samt att det är löjligt tungt.
 
D

Deleted member 1265

Guest
I dagens di weekend, ser blro ut som kopiorna i turkiet!
Aldrig förr sett att blro-pepsi-ringen är glansig på foto.
Sista sidan.
image.jpg

(Min har fortfarande inte dykt upp, februari är det sagt):blackeye::happyhappy:
 

Daniell.K

Breitling
Hej alla proffs är ny här & tänkte fråga vad dessa papper säger om klockan. Tacksam för eran hjälp.
Mvh
 

Bilagor

  • IMG_5764.JPG
    IMG_5764.JPG
    82.6 KB · Visningar: 260
  • IMG_5765.JPG
    IMG_5765.JPG
    106.5 KB · Visningar: 268
  • IMG_5766.JPG
    IMG_5766.JPG
    90.5 KB · Visningar: 248
  • IMG_5767.JPG
    IMG_5767.JPG
    124.6 KB · Visningar: 262
  • IMG_5768.JPG
    IMG_5768.JPG
    107.2 KB · Visningar: 262
Topp