Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Familjeresa över jul & nyår...suck..

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Marcilus, 27 april 2016.

1. Marcilus
    Trådstartare

Marcilus Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som rubriken låter så är jag i behov av lite tips på bra resmål för hela stora familjen.

I familjen igår 8 vuxna och 5 barn i blandade åldrar från 2.3 år till 9.
    Min första spontana tanke var att hyra hus i Florida. Key West eller något liknande men vart lite nedröstad pga för mycket storstad känsla..
    En annan tanke av hövdingen (VDn för familjen) var att hyra en större skuta av något slag och hänga på den i en vecka eller två alá Kennedys i något varmt vatten.
    Men min fråga till er är vad ni skulle kunna rekommendera för resmål för "större grupper"
    Gärna något som passar alla typer av människor, både hotell och hus/båt hyrning är aktuellt.

Hajhaj

Uppskattar svar

2. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Key West storstad? WTF? Miami är ju knappt en storstad...

Funderat på Thailand?

5 barn! Det blir dyrt att flyga :)

Marcilus gillar detta.
  3. Marcilus
    Trådstartare

Marcilus Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha det har vi räknat med kan jag lova ;) ;)

Dubai har också vart uppe på tal..

4. Marcilus
    Trådstartare

Marcilus Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det hotell som gäller i Thailand eller?
    Samt två veckor antar jag att du menar?

5. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Ja, Dubai är ju bra också svårare att hyra något där. Men en lägenhet måste gå att få tag på.
    I Thailand kan du ju hitta stora hus att hyra. Hotellen blir ju betydligt billigare än i Dubai/Keys. Men flygresan dyrare jämfört med Dubai.

Vädret är nog som bäst i Thailand.

6. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hyra ett stort hus i Thailand känns som ett "säkert kort" :)

7. Chami

Chami Friends of KS

Sri lanka! Bra väder och grym mat!

8. Knypplarn

Knypplarn Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hyr ett stort hus på någon av öarna i Karibien. Du slipper svennebanan-Thailand, ingen storstad och förmodligen ett resmål där ingen i sällskapet varit förut. Kan rekommendera Saint Lucia.

rillesnille, matage och Strindberg gillar detta.
  9. Per

Per Björklövens finest

Dubai kan vara småkallt kring nyår. För all del skönt om ni inte bara planerar vrålpress på beachen. Tempen kring 20-25. Det är absolut inga problem att hitta boende. Hitta en serviced apartment i något fint hotell så har ni allt ni behöver.

Kolla in Al Qasr:

http://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/madinat-jumeirah/malakiya-villas/

Flyg kan antingen vara superbilligt med Norwegian eller bra med Emirates.

willbur och Marcilus gillar detta.
  10. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
    Först tänkte jag på Sri Lanka, men det är lite för mycket av ett utvecklingsland för att barnen ska bli nöjda också.

Slår ett slag för Vietnam, så fruktansvärt billigt. Kör en vecka i Ho Chi Minh och en vecka på Phu Quoc.