• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fan inte igen.....När ska jag sluta impuls köpa klockor ;) ??

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde de senast i fredags på jobbet , hade tråkigt på frukosten och köpte en Grand seiko. Ångrade mig lite eftersom den inte va i topp skick. Men va fan tänkte jag , det kan bli kul men jag måste skärpa mig...

Idag när jag åt pizza tog jag upp mobilen och kollade blocket , fick syn på den trevliga vintage zenith el primero klockan. Eller "seniths" som det stod i annonsen :)

Ringde upp min kusin bad han köra och köpa den åt mig. Eftersom den inte va i närheten av mig, han kan noll om klockor men va fan tänkte jag det blir säkert bra.
Fick nyss bilder från honom på klockan.

Finns lite att göra om man skall få den i topp skick, men att byta plexi gör sjukt mycke !

Nu ligger jag mätt i soffan och funderar över vad som egentligen hände?? , jaja det blir säkert bra. En klocka till i samlingen :) och tydligen inget förändrat när det gäller mitt impuls beteende :)
3uruhy3e.jpg

a9y7ada7.jpg

9ubu7usy.jpg

eqagyvev.jpg

sehuju3a.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grymt, galet bra! Tur inte jag såg den så jag slapp stressa... Om du tröttnar på den är det bara att skicka ett PM!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg också den på blocket, tur för dig att den inte fanns i hufvudstaden ;)

Kul att den hamnade på forumet! Grattis!
 

jompa

Breitling
Är ute efter en likadan, hade inte tänkt på att kolla på blocket...

Hur är det med Zenith och vintageklockor? Har de bra service på dessa?
 

Brogren

Cartier
Grattis och välkommen till Zenith-klubben. Jag behöver också service på min Zenith Rainbow.
Vad tror du om att vi delar på fraktkostnaderna fram och tillbaka till Zenith om det beger sig med service? Jag har inte tagit kontakt med dem än dock.

Jag tycker du ska satsa på ett svart läder istället för den länken..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
True story! Frågan är om man skall ragga original länk eller köra någon form av läder armband ....


Skickas från min Air Padda, Tapatalk Pro
Läderband är snyggast då det blir mer kontrast mot den fulsnygga boetten. Vet inte hur svårt det är att hitta en originallänk med rätt ändlänkar. För visst är det samma länk som på Defyn med täckta bandhorn?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
True story! Frågan är om man skall ragga original länk eller köra någon form av läder armband ....


Skickas från min Air Padda, Tapatalk Pro

Jag tycker du kan börja med att skaffa ett trevligt läder, sedan kan du ju se om det dyker upp en original länk längs vägen. :) ska den ha NSA, GF eller något annat?

Edit: haha andra på bollen.
 
Topp