• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fan vad jag vill ha en AP 14790 - Vad ska jag flippa?

Vilka två ska bort för att ersättas av en AP 14790?


  • Totala väljare
    60

Ryttaren

Rolex
Till och från senaste tiden så har osunda tankar och ett sug efter en AP 15300 eller 14790 med blå tavla vuxit sig starkare. Framför allt pga pris och då jag tycker storleken på min OQ är riktigt trevlig så ligger en 14790 (36mm) närmast till hands.

Gissar att man kan få något i vettigt skick för 50-55k och då jag är en otålig person och inte vill spara ett år så skulle två få lämna. Visst finns mellansteget att sälja en och spara, men ni får se detta lite hypotetiskt just nu... :rolleyes:

Rent spontant så inser jag att OQn ligger väldigt nära i design så den borde vara given. Dock är det klockan jag använder mest just nu.

Flingan är den som får minst handledstid, men känns kanske ändå svårast att bli av med.

Hur man än skulle göra så kommer man ju ångra sig.

Kandidaterna är:

16660 ca -85
9411/0 ca -76
17014 ca -81

Så få höra hur ni skulle tänka!

image.jpg


Bild lånad från nätet.

image.jpg
 

Randel

Cartier
Om jag verkligen var du (alltså om jag befann mig i just den situationen) så hade jag först flippat Tudorn. Den tilltalar mig inte så mycket och är ändå hyfsat lik subben. Om det hade behövts hade jag även flippat din OQ. Fin klocka och inte så vanlig men för mig påminner länken om RO-länken så för mig hade det nog blivit så att jag slutat använda OQn efter att ha köpt APn. Med det inte sagt att jag ogillar OQ, och jag hade sparat den om jag känt att jag haft råd.
 

Dykarsjuk

Omega
Om jag verkligen var du (alltså om jag befann mig i just den situationen) så hade jag först flippat Tudorn. Den tilltalar mig inte så mycket och är ändå hyfsat lik subben. Om det hade behövts hade jag även flippat din OQ. Fin klocka och inte så vanlig men för mig påminner länken om RO-länken så för mig hade det nog blivit så att jag slutat använda OQn efter att ha köpt APn. Med det inte sagt att jag ogillar OQ, och jag hade sparat den om jag känt att jag haft råd.

+1

(Precis! Precis såhär resonerade jag. Tur att nån annan han före:))
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Du är inte ensam om att vilja ha en 14790 =)
Jag har spanat ett tag efter en, men fan va svårt att hitta en nyservad med fin boett.

Jag tycker du skall behålla flingan! Den är roligare och mer ovanligare klocka än dom andra du har.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Sälj OQ eftersom den överlappar för mycket med APn. Den kommer inte att få nån handledstid sen. Behåll de två andra.
 

Ryttaren

Rolex
Tack för alla synpunkter och hjälp med motivationen att gå på :ap:
En OQ mindre för tillfället och nedan resultatet...

Tack igen TomasBc för ännu ett snabbt spontanköp :). Blev alltså en 14790 E-serie, så mitten-slutet 90-tal!

Så framöver är det väl servicekonto istället för klockkonto som gäller med tanke på skräckhistorierna man hört ;)

Edit: håller tummarna att admin inte tar det här som regelbrott/paketöppning...:nailbiting:

image.jpg


image.jpg
 

R0B

Panerai
Tack för alla synpunkter och hjälp med motivationen att gå på :ap:
En OQ mindre för tillfället och nedan resultatet...

Tack igen TomasBc för ännu ett snabbt spontanköp :). Blev alltså en 14790 E-serie, så mitten-slutet 90-tal!

Så framöver är det väl servicekonto istället för klockkonto som gäller med tanke på skräckhistorierna man hört ;)

Edit: håller tummarna att admin inte tar det här som regelbrott/paketöppning...:nailbiting:

image.jpg


image.jpg
Sjukt fin, grattis! :)
 
Topp