• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fantastiskt arvegods in-vad göra nu?

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ok.

Ibland har man mer flyt än vad man förtjänar. Kunskapen om att undertecknad är fjantigt intresserad av klockor har gradvis spridit sig. Mot denna bakgrund påminde sig min högt hedrade fader att den ännu högre hedrade farfardern gav sig själv en mycket fin klocka i femtiårspresent för längesen, närmarebestämt år 1956. Tyvärr hade denna klocka försvunnit och ingen visste var den fanns. Farsan visade på berömvärd handlingskraft och skickade ut en efterlysning via släktkanalerna. Plötsligt hörde en syssling av sig och sa "Den ligger i en låda hemma hos mig". Farsan hörde av sig till sysslingen och erbjöd sig att köpa den och nu ligger den hemma hos mig.

Farfars 50 årspresent till sig själv och min fars 50årspresent till mig. Ganska coolt tycker iaf jag.





En PP Calatrava i GG från 1956. Dåliga bilder, jag skyller på mobilkamera och massor med Riesling. Plexit måste bytas och verket ruckas.. Men nu kommer frågorna till forumets expertis: Vart ska jag vända mig med denna juvel? Rob E? Någon annan duktig urmakare, isåfall vem?
Tacksam för tips
Trevlig kväll
garfiefld
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jä_lar vad gött! Hur coolt som helst! Grattis till mer än bara en riktigt fin klocka! Solskenshistoria för en klocknörd! Tyvärr har jag ingen bra koll på var du ska vända dig, men Rob är väl ingen dålig idé?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Wow, BAAM!
Kontakta Rob, casha upp en service och bär den med glädje.

Grattis, rena rama solskens historian!

Edit: Glömde skriva att du borde köpa en trisslott!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Otroligt! Vilken grej!
Jag är jättenyfiken på hur mycket stålars släktingen fick =P
Kände denna till vad Patek är för typ av klocka?
 
Topp