• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fantastiskt Jaeger LeCoultre funnen av ovetande!

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Veckans vintageur, tycker jag. Fantastiskt vacker! Vi som inte kommer att buda på auktionen hoppas på en reissue...
Tack för att du delar @Rozzy
 

Knypplarn

Cartier
Häftig historia, någon som hade behållit klockan om man hade hittat den i en låda på vinden?
Nej, inte en chans och har två skäl till det.

1. För pengarna från en försäljning skulle jag kunna köpa precis de klockorna jag vill ha och faktiskt använda. En hittad klocka är alltid en hittad klocka även om den i det här fallet är ovanligt bra. Skulle däremot gärna ha en gammal JLC men misstänker att jag kan köpa ett par dussin sådana för priset denna lär inbringa.

2. Tror inte att jag skulle vara bekväm med att äga en helt unik klocka (extremt högprofilerad i detta fall). Jag skulle aldrig våga använda den och ansvaret att sköta om ett sånt här mäster(ur)verk skulle bryta ner mig. Med det sagt så tycker jag inte att någon privatperson borde köpa den här klockan. Den borde köpas av ett museum eller av någon som är villig att ställa ut den så att resten av världen också får njuta. Hade gärna sett att JLC köpte den, oavsett lär vi få se en tribute-klocka på den här modellen inom en snart framtid. Resonemanget här skulle jag vilja påstå är det samma som när det kommer till konst och de stora mästerverken där, hela världen bör få möjligheten att njuta av det bästa.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Nej, inte en chans och har två skäl till det.

1. För pengarna från en försäljning skulle jag kunna köpa precis de klockorna jag vill ha och faktiskt använda. En hittad klocka är alltid en hittad klocka även om den i det här fallet är ovanligt bra. Skulle däremot gärna ha en gammal JLC men misstänker att jag kan köpa ett par dussin sådana för priset denna lär inbringa.

2. Tror inte att jag skulle vara bekväm med att äga en helt unik klocka (extremt högprofilerad i detta fall). Jag skulle aldrig våga använda den och ansvaret att sköta om ett sånt här mäster(ur)verk skulle bryta ner mig. Med det sagt så tycker jag inte att någon privatperson borde köpa den här klockan. Den borde köpas av ett museum eller av någon som är villig att ställa ut den så att resten av världen också får njuta. Hade gärna sett att JLC köpte den, oavsett lär vi få se en tribute-klocka på den här modellen inom en snart framtid. Resonemanget här skulle jag vilja påstå är det samma som när det kommer till konst och de stora mästerverken där, hela världen bör få möjligheten att njuta av det bästa.
Well spoken, Sir.
 
Nej, inte en chans och har två skäl till det.

1. För pengarna från en försäljning skulle jag kunna köpa precis de klockorna jag vill ha och faktiskt använda. En hittad klocka är alltid en hittad klocka även om den i det här fallet är ovanligt bra. Skulle däremot gärna ha en gammal JLC men misstänker att jag kan köpa ett par dussin sådana för priset denna lär inbringa.

2. Tror inte att jag skulle vara bekväm med att äga en helt unik klocka (extremt högprofilerad i detta fall). Jag skulle aldrig våga använda den och ansvaret att sköta om ett sånt här mäster(ur)verk skulle bryta ner mig. Med det sagt så tycker jag inte att någon privatperson borde köpa den här klockan. Den borde köpas av ett museum eller av någon som är villig att ställa ut den så att resten av världen också får njuta. Hade gärna sett att JLC köpte den, oavsett lär vi få se en tribute-klocka på den här modellen inom en snart framtid. Resonemanget här skulle jag vilja påstå är det samma som när det kommer till konst och de stora mästerverken där, hela världen bör få möjligheten att njuta av det bästa.
Kan inte annat än att hålla med dig.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Helt enormt ballt, trodde inte man kunde finna sådana fynd på vindar längre....
Triss kan ju slänga sig i väggen ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Frågan är om den drar det fantasipris som den är värd. Även om den är unik så är den inte riktigt det vi lockas av idag och den kommer knappast att bli det heller. Utropet bräcker den säkert men tveksamt om den når de nivåer som den förtjänar. JLC är varken Patek eller coola sportrollar.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Underbar klocka och story.... Över ett år sedan senaste uppdateringen - någon som vet vad som hände?
 
Topp