Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"fantomkostnad" - Servicekostnad seiko 7002

Diskussion i 'Diskussion' startad av MalmöKlockarn, 12 februari 2015.

1. MalmöKlockarn
    Trådstartare

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Då är det så att min nyinköpta Seiko 7002-7001 verkar stanna lite då och då (behöver skaka till den för att den ska gå igen) och jag har därför pratat med säljaren som sa att jag har två alternativ:

- Skicka tillbaka den för att få den fixad av dem (tar lång tid och frakt är inte glad för fraktbolag över havet)

- Se vad en servicekostnad kostar här och få det betalt av säljaren (om denna är rimlig enligt honom)

Alternativ 2 är ju mest aktuell för mig men tror inte någon tar sig an detta jobbet så tänkte därför utföra servicen själv, men vänder mig till er för att veta en rimlig kostnad för detta?

2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Betalade 85 us dollar för att serva min gamla 6105:a
    Då löste jag frakten med en kompis som bor over there. Han tog med sig den dit, och tillbaka.
    I Svedala är det nog svårt att få en service utförd under 1500-2000 hos urmakare.......min gissning i alla fall.

Värt det......absolut......dock dock den in vatten direkt efter ett bad...men det är en annan story...

3. MalmöKlockarn
    Trådstartare

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Jo det är det jag misstänker. Det är inte lönt att utföra en service i Sverige pga priset.

Men om jag skulle utföra den själv, vad tycker ni att jag bör säga?

Mårtenssons ur Brookfield