Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Farfars fina guld-constallation saknar boettring

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Hipshot, 3 januari 2016.

1. Hipshot
    Trådstartare

Hipshot Bonde

Från:
    Höllviken
    Hej!
    Ärvde min farfars fina Omega Constallation i guld för ett tag sedan. En klassisk pie-pan med ett Omega spänne som jag aldrig sett tidigare. Fint skick men såklart inte mint då den är buren och brukad men affektionsvärdet är såklart skyhögt! Tyvärr så saknar den boettringen vilket såklart är märkligt men det går ju inte att fråga herren längre. Min fråga är alltså var ska jag leta? Har dålig koll på vintagsiter och skulle behöva lite guidening. Klockan förtjänar att bli komplett av fler än ett skäl. Bifogar lite bilder. Tackar på förhand!

snickarn 00 och Vaajkan gillar detta.
  2. Hipshot
    Trådstartare

Hipshot Bonde

Från:
    Höllviken
    Verkligen ingen som kan peka mig i någon riktning?
    Blir man hängd om man korspostar i vintageavdelningen?

3. oooskar

oooskar Bonde

Hipshot gillar detta.
  4. Hipshot
    Trådstartare

Hipshot Bonde

Från:
    Höllviken
    Tack! Börjar där.

oooskar gillar detta.
  5. elmaco

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Kolla också men Gamla klockor vid Odenplan i Stockholm. Vet att han som har stället endast pillar med de klockor han säljer, men har man en omega och ber lite snällt så är han nog inte helt omöjlig.

Hipshot gillar detta.
  6. snickarn 00

snickarn 00 Torpare

Jag hade samma problem med min Omega och jag skickade boetten till TR:s boettmakeri, han gjorde en glasring i 14 karat som det ska vara, Kostnaden blev 2400:-

vonbahr, tictac62, Ako och 2 andra gillar detta.
  7. Hipshot
    Trådstartare

Hipshot Bonde

Från:
    Höllviken
  8. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Tony Rosenberg på Tr har jobbat på Jp Brandt som var General agent för Omega innan dom blev uppköpta av Swatchgroup och bildade Swatch group Nordin, han kan allt om boettmakeri och korsningar av Omega oliktänkande och boetter mm, helt rätt kille att lämna detta uppdraget till, du är i trygga händer Hos ett proffs, lycka till!

jabla, snickarn 00, eriksson850 och 3 andra gillar detta.
  9. Hipshot
    Trådstartare

Hipshot Bonde

Från:
    Höllviken
    Tack!

tictac62 gillar detta.