• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farfars gamla Rolex

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag har inte så mycket info just nu. Men farfars gamla klocka var speciell, det han berättade för oss alla var att det var den enda automatiska klockan som fanns. Kan det stämma? Oklart när den köptes in men den köptes på avbetalning postorder av klock import i Malmö för 500kr.
Så vad kan det vara för klocka. Jag får ref nr under nästa vecka men jag vill veta nu nu nu...

skickat från en rosa mobil
 

Fabian

Patek
2-Faktor
helt omöjligt att veta utan ungefär tidsepok. ungefär när är den inhandlad?
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
När pappa var runt 10 alltså ca 57 år sen. Det som är trist är att Farfar visade mig en gång ett urklipp
På annonsen, det är tyvärr borta.
skickat från en rosa mobil
 

Owaysis

Cartier
Nu har jag ingen koll på vilken modell det kan ha varit men att det skulle varit den enda automatiska klockan som fanns för 57 år sedan stämmer definitivt inte.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag har alltså inte sett klockan på kanske 20 år eller så. Jag har bara minnen från när jag och farfar satt vid hans köksbord och han berättade om sin rolex. Med det nästintill magiska automatiska urverket. Jag hade glömt klockan helt men kom ihåg den igen igår efter att ha läst om "morfars Jlc" här på ks. Efter att ha pratat med min far idag blev jag inte mycket klokare, förutom att åldern fastställdes med dålig precision och ett löfte om.mer info när far kom hem igen.

skickat från en rosa mobil
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Ja jag var bara lite för exalterad, vill ha svar på allt innan möjlighet finns. Klockan är 45 mil bort inlåst i en tom lägenhet, mannen med nycklarna till lägenheten är någon helt annan stans. Jag återkommer när möjlighet finns

skickat från en rosa mobil
 

Watch out

Cartier
teaser.jpg
Vilken teaser-tråd..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Extremt konstig tråd. Du menar på fullaste allvar att vi ska kunna gissa vad det är för klocka bara utifrån att det är en gammal automatisk Rolex? :facepalm: De har ju gjort automatiska klockor sedan 30-talet.
 

Jens

Greedo
Extremt konstig tråd. Du menar på fullaste allvar att vi ska kunna gissa vad det är för klocka bara utifrån att det är en gammal automatisk Rolex? :facepalm: De har ju gjort automatiska klockor sedan 30-talet.

Han kanske inte förstår bättre så va sådär snäll och ödmjuk som bara du kan yonsson!

Picke79 släng upp en bild på klockjäveln nu! Hatar dessa jävla trådar som blir helt meningslösa utan bild. Om inte klockan fastnar på bild el om du inte hittar den så kan det vara en trevlig gest att uppdatera oss om det.


J
 

Galaxy

Rolex
Sådan spänning och dramatik!!
Var det en Rolex? Eller en annan klocka?
theoreman.jpg

Uppskattar verkligen tiden du tar på dig att skriva inlägg. Alltid centrerade och en passande bild (som du själv redigerat?). Klass! :pompus:

Min farfar har två eller tre kvarts-Seikos som han skiftar mellan. Lite roligare än gemene mans klockor kanske, men skulle hellre se en :rolex:
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Skulle vilja se lite fler ledtrådar från TS i ett rebus-format.... alternativt bara mer hästbilder:)
 
Topp