• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farfars klocka, help bitte! Jaeger Le-coultre memovox

MOL

Cartier
Var noga med att bibehålla "orginal" i instruktion så inte någon förändring i boettform/vinklar etc...skall jämföra närmre med gamla bilder
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Var noga med att bibehålla "orginal" i instruktion så inte någon förändring i boettform/vinklar etc...skall jämföra närmre med gamla bilder
Bandhornen ser lite rundare ut än ts och min. Men det kan vara vinkeln på bilden kanske. Eller så ändrades bandhornen med åren.
image.jpeg
 

MOL

Cartier
Skall kolla...den var orginal när jag köpte från Bertil på Beso och några märken hade den inte så om de polerat där så blir jag ledsen - men borde studsat vid uppackningen...dock var den borta ett år
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Riktigt fin klocka som absolut förtjänar lite kärlek, även om det rent ekonomiskt kan bli dyrt att skicka till JLC. Jag personligen skulle uppskattat värdet till ca10-13 tsek, men skulle på auktion säkert kunna gå för både mer och mindre. Den jag köpte var något nyare från 1973 (enligt utdrag från JLC) och med en tavla i bättre skick. Den skickade jag till JLC och i alla fall jag är grymt nöjd med resultatet.
image.jpeg

Det som gjordes var i likhet med @MOL , dvs rengöring av tavlan, polering (vilket behövdes), byte av glas, service. Utifrån hur boetten såg ut innan tycker i alla fall jag att de gjorde ett riktigt fint jobb med poleringen. Det stora problemet med service är att det kan bli riktigt dyrt och tar en mindre evighet. Själv fick jag vänta ca 10 månader innan den kom tillbaka och har i efterhand förstått att det var ganska överkomligt pris, ca 14 tsek. Ska du lämna in så be först om ett kostnadsförslag, så kan du backa ur om det blir helt galet (betalar bara för förslaget) och om du väljer att serva be även om ett "extract from the archives" så får du lite info om när den är tillverkad, verk, osv.
 
Topp