• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farfars klocka!

Är den äkta?

  • nej

    Röster: 9 6.3%
  • ja

    Röster: 134 94.4%

  • Totala väljare
    142

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Kom hem, klippt dig och skaffa ett riktigt jobb......ohållbart att ökenluffa och lalla drinkar hela tiden :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
man får väl ta och kolla upp klockan då.
Säkerställ bara att urmakaren förstår vad det är och är försiktig. Byt inga synliga delar och sälj inte klockan till första bästa cash offer. Krisar det så kan jag hjälpa dig att få en marknadsmässig peng för den på ett ärligt och transparent sätt.

Alla delar man ser är värdefulla så byt inte tavla, visare, bezel etc.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
men vad kan den vara värd? fått många olika förslag
Utan bättre bilder går det inte att säga. Är tavlan spegelblank och boetten fin så är den värd uppemot 180-200k i rätt kanaler. Är tavlan mer matt och boetten är sämre så är den värd kring 120k kanske. Måste få bättre bilder alternativt se den live för att säga mer exakt. En handlare skulle ge dig mindre men då skulle klockan också sälja snabbare.

Jag kan som sagt hjälpa dig sälja om du så önskar. Jag hade dock hellre behållit den om jag var du?

Publicera gärna de pm med erbjudanden du fått så kan vi säga om de är vettiga eller ej. Mest troligt är de skambud. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
var kan man värdera den i skåne?
Jag skulle inte låta någon som inte är en välkänd samlare värdera. Skicka mig bilder så får du ett ärligt svar. Rolex-butiker, handlare och svennebananköparen har inte en aning alternativt att de vill lura dig och köpa billigt. Kaplans i Stockholm kan ev ge dig en duglig ballpark figure för en tusenlapp men jag gör det gratis. Vill du sälja så kopplar jag ihop dig med erkända köpare istället för att du ska bli blåst på egen hand.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
var kan man värdera den i skåne?
Per är den bästa kontakten här, utnyttja och lyssna på dessa råd. Finns knappt någon urmakare i Sverige jag personligen skulle lita på för att lämna denna klocka hos. Det som behövs för en vettig värdering är att bättre bilder på boett men framförallt tavlan. Detta är svårt genom glaset som det ser ut idag så antingen får glaset poleras (varsamt) eller får en duktig urmakare öppna uret. Gör ingen utan att rådfråga typ Per här.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
@supersonic1982 gå inte till en urmakare utan att tala med @Per först... gör en lista med möjliga åtgärder och allt som urmakaren föreslår utanför listan är det ett fett NEJ på...!!

Och det vore intressant att se vilka bud du fått!!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag skulle inte låta någon som inte är en välkänd samlare värdera. Skicka mig bilder så får du ett ärligt svar. Rolex-butiker, handlare och svennebananköparen har inte en aning alternativt att de vill lura dig och köpa billigt. Kaplans i Stockholm kan ev ge dig en duglig ballpark figure för en tusenlapp men jag gör det gratis. Vill du sälja så kopplar jag ihop dig med erkända köpare istället för att du ska bli blåst på egen hand.

Tony och Mikael har ju blivit kapade av bukkan så det är väl dit man skall nu isf!!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Härlig feelgood tråd.
Instämmer i kören, lyssna och ta hjälp av Per. Litar mer på hans omdöme än de flesta auktionshus och återförsäljare här i Sverige.
Om sälj är aktuellt hade jag gjort det internationellt.
 
Topp