• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farfars klocka!

Är den äkta?

  • nej

    Röster: 9 6.3%
  • ja

    Röster: 134 94.4%

  • Totala väljare
    142

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till ett riktigt fynd även om anledningen i detta fall inte är så kul. Hoppas detta är starten på ett djupare klockintresse och inte en källa till arvstvister etc.
Håll hårt i Per och lyssna på hans goda råd och glöm inte att hålla oss andra informerade om vad som händer. Alldeles oavsett och vad som än händer måste du posta en bild när glaset är polerat
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Bara ställa in sig i hyllningarna, riktigt roligt att jag verkade ha fel i att någon skoja med oss
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Helt galet härligt! Stort grattis, om det nu är rätt att säga i sammanhanget.

Lyssna på de goda råd du fått, är tämligen säker på att du fört diskussioner med rätt personer här.

Eloge till @Per som bidrar på bästa sätt!

Hoppas du håller oss uppdaterade om vad som händer med klockan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt trevligt! Lite vinklade bilder som inte är tagna rakt uppifrån hade varit nice!

Ska den säljas så hade jag inte servat den först. Det finns många samlare som hellre köper en orörd än en nyservad. Kostnaden för att serva kan såklart driva upp värdet för de mindre insatta med pengar men i detta fallet hade jag öppnat, fotat tavla + visare och stängt, därefter sålt. Eller helt enkelt enbart polerat upp glaset lite och därefter sålt.

Schysst av @Per att förmedla info och kontakter, ta vara på den hjälpen!
 
Topp