Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Farfars mirona

Diskussion i 'Vintage' startad av v-bottningen, 1 juni 2014.

1. v-bottningen
    Trådstartare

v-bottningen Torpare

Tja slänger upp två bilder på en klocka som var farfars,
    Farmor använder den nu då hennes omega är på lagning :p
    IMG_0111.JPG IMG_0112.JPG

Ariste, Warwian, marconimotet och 1 annan gillar detta.
  2. egbert

egbert Friends of KS

Härligt med en bild på farfars dinka. Det var så här en annan tråd här för leden skulle ha börjat...:)

Gummo gillar detta.
  3. marconimotet

marconimotet Borgare

Från:
    Stockholm
  4. Warwian

Warwian Stadsbo

Från:
    Göteborg/Borås
    Den första klocka jag köpte till min samling var en Mirona, den har jag nu dock gett till min pappa. Märket har således en särskild platsi hjärtat. Mirona är ett varumärkesnamn som registerades av företaget Nitella SA i Tramelan år 1943, om jag får gissa så såldes märkets klockor under namnet Mirona i just Skandinavien. I klockorna sitter stabila generiska verk från kända tillverkare så som Unitas, AS och FHF med flera.

eriksson850 och Ariste gillar detta.