• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farligt fulländad redial

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte vad jag ska säga...

http://www.ebay.co.uk/itm/VETTA-CHR...-WW-2-WAR-MENS-WATCH-SUPER-RARE-/161276389476

$_57.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Med tanke på titeln var jag beredd på en tråd om någon ny typ av re-dialade tavlor. Jag tycker det är konstigt att tavlorna ofta är så dåligt om-målade som de är. Tekniken finns ju, så varför klarar inte bluff företagen att göra bättre tavlor?
(Ska tilläggas att jag är glad över detta och klagar inte)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Med tanke på titeln var jag beredd på en tråd om någon ny typ av re-dialade tavlor. Jag tycker det är konstigt att tavlorna ofta är så dåligt om-målade som de är. Tekniken finns ju, så varför klarar inte bluff företagen att göra bättre tavlor?
(Ska tilläggas att jag är glad över detta och klagar inte)
Man får skilja på de som renoverar tavlor i mindre skala och de som gör det in en mer industriell miljö. De sistnämnda börjar bli farligt bra även om det alltid finns avvikelser från ett original. Man kan alltid hoppas att de nöjer sig med att kopiorna blir så bra att de lyckas lura ~90 % av de potentiella köparna (vilket de bästa kanske gör i dagsläget). Tyvärr kommer de nog fortsätta eftersträva (pirat-)perfektion. Att hjälpa folk genom att berätta hur man "spottar en fake" innebär samtidigt att man hjälper klockpiraterna att rätta till sina misstag - lite av ett moment 22.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Man får skilja på de som renoverar tavlor i mindre skala och de som gör det in en mer industriell miljö. De sistnämnda börjar bli farligt bra även om det alltid finns avvikelser från ett original. Man kan alltid hoppas att de nöjer sig med att kopiorna blir så bra att de lyckas lura ~90 % av de potentiella köparna (vilket de bästa kanske gör i dagsläget). Tyvärr kommer de nog fortsätta eftersträva (pirat-)perfektion. Att hjälpa folk genom att berätta hur man "spottar en fake" innebär samtidigt att man hjälper klockpiraterna att rätta till sina misstag - lite av ett moment 22.


Det finns som jag förstått en del fake delar/tavlor till Rolex, jag tycker det är lite konstigt (och i och för sig bra) att det inte dräller av nytillverkade fake NOS-ersättningstavlor till t.ex. 50-60-70 tals Certina, Tissot, Omega etc.
Alltså inte om-målade förstörda gamla tavlor, utan helt nytillverkade.
Det finns ju absolut pengar i det här då dessa tavlor (utan att behöva vara prestigemärken) går för 30-100£ i NOS-skick.

Jag antar dock att det bara är en tidsfråga innan vi kommer att få se det här... :(
 
D

Deleted member 1154

Guest
hade inte tornet i Pisa lutat hade det bara varit ett tråkigt torn
 
Topp