Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Farsans gamla #farsdag

Diskussion i 'Vintage' startad av andheg, 11 november 2012.

1. andheg
    Trådstartare

andheg Friends of KS

Hittade denna Helvetia hemma hos pappa (36 mm).Verket (inhouse) på denna ska tydligen hålla samma kvalle som Omega och Longines från samma tidsperiod (50 och 60-talet). Den har previs kommit tillbaka från fullservice och jag känner mig väldigt nöjd!
    Vad tycks (ursäkta iphonebild)?

För mer info om Helvetia (säljer ju även idag) får ni ta fram skoltyskan, durch, für gegen unt zo wieter....

http://www.helvetia.cc/

//andheg

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Tjusig! Extra kul när det är klockor med personligt värde och historia. :)

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Trevlig! Men när du kommer med påståendet angående urverkets verkshöjd måste du givetvis visa en bild?

4. andheg
    Trådstartare

andheg Friends of KS

Det kommer....det var min urmakare (som jobbat åt Omega under många år) som sa detta....
    Lovar att uppdatera med bild....

//andheg

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Elegant och extra kul att föra den vidare i familjen! Kanske sitter det en kaliber 830 i med gigantisk balans likt Zeniths cal 135...good shit enligt en pensionerad urmakare jag känner!

6. ZQT

ZQT The Banker

Riktigt fin!

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Instämmer, fin!

8. Kson

Kson Friends of KS

Mycket elegant