• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farsans gamla #farsdag

andheg

Rolex
2-Faktor
Hittade denna Helvetia hemma hos pappa (36 mm).Verket (inhouse) på denna ska tydligen hålla samma kvalle som Omega och Longines från samma tidsperiod (50 och 60-talet). Den har previs kommit tillbaka från fullservice och jag känner mig väldigt nöjd!
Vad tycks (ursäkta iphonebild)?

För mer info om Helvetia (säljer ju även idag) får ni ta fram skoltyskan, durch, für gegen unt zo wieter....

http://www.helvetia.cc/

//andheg
Helvetia.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjusig! Extra kul när det är klockor med personligt värde och historia. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trevlig! Men när du kommer med påståendet angående urverkets verkshöjd måste du givetvis visa en bild?
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Det kommer....det var min urmakare (som jobbat åt Omega under många år) som sa detta....
Lovar att uppdatera med bild....

//andheg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Elegant och extra kul att föra den vidare i familjen! Kanske sitter det en kaliber 830 i med gigantisk balans likt Zeniths cal 135...good shit enligt en pensionerad urmakare jag känner!
 
Topp