• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fattigmans-Gentor

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min "Genta"
image.jpg
Ha! Löjlig! Jag åt middag med "min" @Genta igår..:)




Förresten... Det gjorde ju du också:-D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kommer köpa en SNKK55 snarast! Inte bara grymt snygg utan även kvalitativ. Såg även en bild på nätet (kanske här på forumet) där någon hade flippat sin lite genom att sätta dit ett crocläder, resultatet va magiskt!! :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hur funkar det med tull och moms från Signapore?
Jag hade tur och slapp på det jag beställde från skywatches men det är väl inget man ska räkna med. Verkar vara lite olika hur de räknar dessutom.
En polare fick pröjsa 130 spänn för en Citizen runt tusenlappen vilket ju är väldigt lågt.
Räkna med 25% och den där avgiften @yonsson snackade om så blir du inte besviken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade tur och slapp på det jag beställde från skywatches men det är väl inget man ska räkna med. Verkar vara lite olika hur de räknar dessutom.
En polare fick pröjsa 130 spänn för en Citizen runt tusenlappen vilket ju är väldigt lågt.
Räkna med 25% och den där avgiften @yonsson snackade om så blir du inte besviken.
Längesedan något slank igenom för mig. Tycker allt stoppas nu för tiden. Även fått skicka in kvitton flera gånger.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Längesedan något slank igenom för mig. Tycker allt stoppas nu för tiden. Även fått skicka in kvitton flera gånger.
Nybörjartur med andra ord då jag med ett undantag bara handlat klockor i Europa tidigare.

Har inte det att göra med att fraktbolagen numer själva handlägger momspåslaget och att det finns pengar att tjäna på avgifterna? Fått för mig att posten är sämre på det där än ex dhl och ups och det lättare slinker igenom där?

Sen hade jag inte surat ifall det blivit påslag då jag räknat med det vid beställning (och faktiskt tycker man ska betala skatten som är).
 

Roffe

Panerai
2-Faktor

Havre

Omega
Vart beställde du din 7a38-7020 ifrån?
Undrar också om den du benämnt som SNKK55 egentligen heter SNKK45? För enligt vad jag kan hitta så är den vita (http://www.skywatches.com.sg/reviews/seiko-5-sports-automatic-watch-snkk55k1-snkk55k-snkk55.htm) 55an och den blåa (http://www.skywatches.com.sg/reviews/seiko-5-sports-automatic-watch-snkk45k1-snkk45k-snkk45.htm) 45an?

Ej spydig, bara undrar. Bör tilläggas att jag inte kan någonting om just Seiko..
Du har helt rätt Roffe. Varianten som syns mest här (dvs, den med blå tavla) heter SNKK45.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Roffe
Jepp, 45 heter den, jag skrev fel.
Min 7a38 köpte jag på ett annat klockforum. Utgången sedan länge.
 
Topp