• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fattigmans-Gentor

Havre

Omega
Med tanken på hur många här som har eller kommer beställa (inklusive mig själv) en SNKK så kan du utan tvekan starta en affär och sälja modifierade band ;)
Haha, bra idé! Denna verkar ju blir årets KS-klocka, milt sagt...
Synd bara att de kommer kosta 600kr eftersom bara var tredje tillskärning verkar gå bra. :D
Haha, nu kostade förvisso banden typ 30 spänn stycket, men det är ju ett jäkla svinn.. :D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Kan man ju lugnt säga... :) För dem som efterfrågat hur den ser ut på annan länk/band så lyckades jag behärska mig tillräckligt mycket för att inte vålda sönder det sista bandet i gömmorna, och på tredje bandet jag satte under kniven fick jag till det någorlunda. Såatteh, såhär kan den se ut på gummi;

2nbsyfs.jpg
Riktigt snyggt! Blev jag toksugen!
 

Hellebring

Cartier
Hur svårt har ni upplevt det är att korta länken på dem? När jag googlade lite dök det upp en kommentar om att det var meckigt och inte vanliga stift?
 

Havre

Omega
Hur svårt har ni upplevt det är att korta länken på dem? När jag googlade lite dök det upp en kommentar om att det var meckigt och inte vanliga stift?
Med reservation för att jag har tummen mitt i handen så svor jag både en och två gånger under processen. Det stämmer att det inte är vanliga stift. Det är en plattare, L formad variant som är skitmeckig att ha att göra med. Det underlättar om man har en liten näbbtång..
 

Hellebring

Cartier
Med reservation för att jag har tummen mitt i handen så svor jag både en och två gånger under processen. Det stämmer att det inte är vanliga stift. Det är en plattare, L formad variant som är skitmeckig att ha att göra med. Det underlättar om man har en liten näbbtång..
Ah, spännande. Kunde inte hålla mig från att beställa en heller så nu får man se hur skitarg man blir när det inte går som man vill på en gång.. :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Säkert mycket klocka för pengen, men för mig är det lika illa med en "Seiko Nautilus" som en "Steinhart Submariner"... :dead:
 

Havre

Omega
Säkert mycket klocka för pengen, men för mig är det lika illa med en "Seiko Nautilus" som en "Steinhart Submariner"... :dead:
Alla har ju rätt till sin egen åsikt :) Men det är ju en väldigt stor skillnad på en ren kopia som steinharten är och en helt egen klocka som i ett visst ljus i medvind kaanske påminner om någon annan. Med så relativt få gemensamma designdrag som det är mellan SNKK'n och en Natilus skulle man ju med samma logik säga att alla klockor som är runda är kopia på XX eller alla klockor med tre visare är kopia på YY.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Stötte precis på ett problem i min beställning! Tänkte klicka hem SNKK45 från Skywatches och efter jag fyllt i alla uppgifter så vare bara betalningen kvar. Jag tänkte använda mig av Paypal så jag klicka in den som betalningsmetod (här stod det även att paypal kommer att öppnas på en ny ruta). Men när jag gick vidare blev jag tillbaka skickad till kundvagnen!?!
Jaha tänkte jag och gjorde en ny beställningen efter att jag kollat igenom mailen osv, men den här gången så tänkte jag betala direkt med kortet. Den här gången gick jag vidare till nästa sida men istället fick jag ett meddelande där det stod typ "du har redan begärt en betalningen från den här IP-adressen, köpet kan inte slutföras" (han inte riktigt läsa klart då jag än en gång blev tillbaka skickat till kundvagnen). Är det någon annan som stött på det hör problemet? Gjorde beställningen på min Ipad, men de ska väll inte spela någon roll eller?
 
Jag har haft min SNKK57 i 5 dygn.
Har inga problem med hårryckning. En relativt tunn klocka som ligger bra mot handleden.
Ganska snygg. +7 sek på 5 dygn, skapligt för ett extremt lågprisverk.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Stötte precis på ett problem i min beställning! Tänkte klicka hem SNKK45 från Skywatches och efter jag fyllt i alla uppgifter så vare bara betalningen kvar. Jag tänkte använda mig av Paypal så jag klicka in den som betalningsmetod (här stod det även att paypal kommer att öppnas på en ny ruta). Men när jag gick vidare blev jag tillbaka skickad till kundvagnen!?!
Jaha tänkte jag och gjorde en ny beställningen efter att jag kollat igenom mailen osv, men den här gången så tänkte jag betala direkt med kortet. Den här gången gick jag vidare till nästa sida men istället fick jag ett meddelande där det stod typ "du har redan begärt en betalningen från den här IP-adressen, köpet kan inte slutföras" (han inte riktigt läsa klart då jag än en gång blev tillbaka skickat till kundvagnen). Är det någon annan som stött på det hör problemet? Gjorde beställningen på min Ipad, men de ska väll inte spela någon roll eller?

Kan ha något med att du använde en iPad, inte alltid det funkar. Testa med en dator istället så borde det funka.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Skumt. Testa att köra på ett annat nätverk, eller om du har en telefon med internetdelning, använd 3G/4G och koppla upp ipaden mot den. Annars kanske du får maila kundtjänst :)
Jätte tack för tipset! Drog iväg ett mail till kundtjänst, får se va dom svarar :) annars så testar jag en gång till på det vis du sa :)
 

Freddie L

Panerai
Har du loggat in på PayPal direkt? Betalningen kanske ligger där och väntar på godkännande?
Själv hade jag nåt liknande strul en gång, och då löste det problemet!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Har du loggat in på PayPal direkt? Betalningen kanske ligger där och väntar på godkännande?
Själv hade jag nåt liknande strul en gång, och då löste det problemet!

Loggade in på Paypal och där fanns ingen betalning att godkänna, provade att beställa nu från telefonen (utan wlan utan direkt från 3Gnätet) och det funkade direkt. Har betalt med kontokort pengarna är dragna och fick de hederliga vanliga "tack för beställningen, en orderbekräftelse kommer att skickas till din mail" meddelandet. De som oroar mig nu är att det kommer en betalningsbegäran på paypal efter helgen. Eller en orderbekräftelse på alla försöken jag gjort innan vilket är typ 6 klockor :p Men men... Nu är beställningen gjord, vilket kommer leda till ett ivrigt väntande! :D
 

Freddie L

Panerai
Gött att det löste sig!

Känner mig nästa grupp-tryckad att köpa en jag också. Känns som KS håller på att bli uppdelat i de som har en SNK och de som snart skaffar en!? ;-)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Gött att det löste sig!

Känner mig nästa grupp-tryckad att köpa en jag också. Känns som KS håller på att bli uppdelat i de som har en SNK och de som snart skaffar en!? ;-)
Ja du, kan ju inte exakt säga att jag inte föll för lite grupptryck. Men gillar man Seiko så e det verkligen fin klocka för inga pengar alls om man får säga så :)
 
Topp