• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fattigmans-Gentor

Buckshot

Panerai
Är det inte som Tyska bilar vs Japanska? ; Du får inte bättre kvalitet med Schweiziskt mot Japanskt men mera status.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Från gårdagens firande :)
20150619_173823.jpg
Perfekt klocka för beerpong!!
 

Blackmore

Panerai
Det kliar i avtryckarfingret, blir nog en SNKK45 snart. Gillar jag den inte så ger jag bort den till en polare som jag håller på att dra ner i träsket ...
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Denna då? Saknar dock delar till länken... Verkar helt omöjligt o finna skruvar, tydligen detsamma som ap använder
image.jpg
Tycker den där är sjukt häftig och har varit väldigt sugen på en sån lääänge! Tyvärr är dom väldigt svåra att få tag på.
När det kommer till skruvarna så tror jag inte att det är samma som AP. Minns att jag en gång läst att dom faktiskt är fastlimmad på något vis och inte dit skruvade. Så tekniskt sett skulle man kunna limma dit nya som har samma storlek på skruvhuvudet :)
Edit: såg nu att du menade länken och inte dom runt tavlan. :)
 

Rojalisten

Panerai
Tycker den där är sjukt häftig och har varit väldigt sugen på en sån lääänge! Tyvärr är dom väldigt svåra att få tag på.
När det kommer till skruvarna så tror jag inte att det är samma som AP. Minns att jag en gång läst att dom faktiskt är fastlimmad på något vis och inte dit skruvade. Så tekniskt sett skulle man kunna limma dit nya som har samma storlek på skruvhuvudet :)
Edit: såg nu att du menade länken och inte dom runt tavlan. :)

Jo precis, saknar en skruv som håller ihop fäste mellan klocka och länk. Riktigt skumma skruvar. Måste verkligen få tag på dessa så den får mer handleds tid =D

Vet att dessa är homage, ren kopia eller om det nu var tvärt om. Men måste säga att det fortfarande är min favo klocka :) En dag så blir det storebrorsan :rolleyes:
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Tydligen har min SNK45 nu kommit fram till postensutlämnings ställe. Har inte fått något sms om det, utan märkte det själv när jag spåra efter paketet, vill lämna jobbet nu.... :D

Edit: tycker det gick väldigt fort faktist, endast 9 dagar (6 arbetsdagar).
 
Senast ändrad:

DB15

Panerai
Pledge Member
Förresten! Ni som erfarenheter utav tullen och precis fått era klockor! Fick ni betala Momsen och avgiften direkt eller damp det ner en räkning i brevlådan? :)
 

PCB

Audemars
brukar få avi i brevlådan, när det är posten som levererar lägger dom på en hunka i avgift
dhl verkar inte lägga på något
 

McGyver

Rolex
Jo precis, saknar en skruv som håller ihop fäste mellan klocka och länk. Riktigt skumma skruvar. Måste verkligen få tag på dessa så den får mer handleds tid =D

Vet att dessa är homage, ren kopia eller om det nu var tvärt om. Men måste säga att det fortfarande är min favo klocka :) En dag så blir det storebrorsan :rolleyes:

Går att göra egna ganska enkelt - har svarvat till ett par sådana här till en Bulova där de saknades!

Länk
 

joh.jonsson

Panerai
fan va dom lär undra där ni köper klockorna :D
i fikarummet ; men vad fan!? Nu går det sådär många klockor till Sverige igen, typ 5 om dan.
Men nu e det SKN, förut va det SKX som gick ett par om dagen upp dit. :D:cigar:
 
Topp