• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorit i repris: Vad är det jag har köpt?

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag trålar auktionssidor ganska så frekvent i hopp om att springa på något kul. Ju sämre bilder desto bättre är min devis. Tidigare har jag norpat åt mig en gammal kronograf märkt Breitling från tidigt 1940-tal. Den här gången är jag lika nyfiken (och ovetandes) på vad det kan vara jag ropat hem. Det är ganska givet att det i alla fall är ett tropic-band. Klockan påminner lite om en railmaster, men jag tycker att bandhornen är för tjocka och har fel fasning samt att de möter boettens rundning på fel sätt. Vad säger vintagerävarna?

Skärmavbild 2016-12-18 kl. 17.06.35.png


Skärmavbild 2016-12-18 kl. 17.06.28.png


Skärmavbild 2016-12-18 kl. 15.43.08.png
 

Rolfen

Rolex
Nu vet jag inte vad du gav men hade jag sett denna samling hade jag varit med och bjudit på grund av den bruna bund lappen. Älskar sådana och är alltid på jakt efter original från 60-70 talet. Dessutom får du ett fint litet fickursställ vilket jag också är på jakt efter. Däremot tror jag klockan är något halvmodernt på gammalt band.
 

inox

Cartier
Ser kanske liten ut jämfört med digitalaren men håller tummarna, vore ett sjukt kul, om än uppenbarligen farligt köp.
PS. Visst har kronan, med god vilja, omegalogga
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Nu vet jag inte vad du gav men hade jag sett denna samling hade jag varit med och bjudit på grund av den bruna bund lappen. Älskar sådana och är alltid på jakt efter original från 60-70 talet. Dessutom får du ett fint litet fickursställ vilket jag också är på jakt efter. Däremot tror jag klockan är något halvmodernt på gammalt band.
Jag tror det kommer landa på ca 300kr fraktat och klart, så inga stora pengar :)

Ser kanske liten ut jämfört med digitalaren men håller tummarna, vore ett sjukt kul, om än uppenbarligen farligt köp.
PS. Visst har kronan, med god vilja, omegalogga
Ja, men det kan vara vinkeln hoppas jag! Haha med jävligt god vilja skulle jag säga :D Men i värsta fall så kan jag använda bandet, rimligtvis är det 18mm, med lite tur 19-20mm!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ska jag vara tråkig tror jag det är en midsize budgetdykare som saknar vridring, men förhoppningsvis är det mycket roligare än så!
Hoppas verkligen du har rätt :D
Med lite tur så landar jag i huvudstaden efter årsskiftet, så då slipper du köra så långt :smug:
Du kan vara lugn! Även om det är en Railmaster så kommer du långt ner på min "köra på med gubbsaaben lista". Kanske tom blandar ihop den listan med "bjuda på bryggkaffelistan".
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hoppas verkligen du har rätt :D
SADIST!
Du kan vara lugn! Även om det är en Railmaster så kommer du långt ner på min "köra på med gubbsaaben lista". Kanske tom blandar ihop den listan med "bjuda på bryggkaffelistan".
Haha det känns ändå betryggande, antingen blir en överkörd eller så bjuds det på gofika!
 

Husse

Patek
Jag trålar auktionssidor ganska så frekvent i hopp om att springa på något kul. Ju sämre bilder desto bättre är min devis. Tidigare har jag norpat åt mig en gammal kronograf märkt Breitling från tidigt 1940-tal. Den här gången är jag lika nyfiken (och ovetandes) på vad det kan vara jag ropat hem. Det är ganska givet att det i alla fall är ett tropic-band. Klockan påminner lite om en railmaster, men jag tycker att bandhornen är för tjocka och har fel fasning samt att de möter boettens rundning på fel sätt. Vad säger vintagerävarna?

Skärmavbild 2016-12-18 kl. 17.06.35.png


Skärmavbild 2016-12-18 kl. 17.06.28.png


Skärmavbild 2016-12-18 kl. 15.43.08.png
Nu blir det rätt...
Portmonnän längst fram på vänster, den svarta med halvrund form, köper jag gärna!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Helvete, verkat bara vara uthämtning som gäller. Någon i Halmstad som är sugen på att göra mig en tjänst? :p
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag trålar auktionssidor ganska så frekvent i hopp om att springa på något kul. Ju sämre bilder desto bättre är min devis. Tidigare har jag norpat åt mig en gammal kronograf märkt Breitling från tidigt 1940-tal. Den här gången är jag lika nyfiken (och ovetandes) på vad det kan vara jag ropat hem. Det är ganska givet att det i alla fall är ett tropic-band. Klockan påminner lite om en railmaster, men jag tycker att bandhornen är för tjocka och har fel fasning samt att de möter boettens rundning på fel sätt. Vad säger vintagerävarna?

Skärmavbild 2016-12-18 kl. 17.06.35.png


Skärmavbild 2016-12-18 kl. 17.06.28.png


Skärmavbild 2016-12-18 kl. 15.43.08.png
Spännande! Gissar på Enicar sherpa ultrasonic utan vridring :)
 
Topp