• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorit i repris: Vad är det jag har köpt?

DrKlocka

Audemars
Vad är det jag köpt?? Kan inget om dessa, å Google gav int mkt int :p
20170303_170152-1.jpg
En Hamilton och en Universal Geneve, inte helt ovanliga märken. Google hjälper nog inte förrän du öppnat bakstycket.
 

poentus

Breitling
Nu ska paketet vara skickat.. trots att jag ringt fyra ggr och bett om kollinr och varje gång blivit lovad detta (senast idag kl 13), så har jag inte fått något. Personen jag pratade med sist hade ingen möjlighet att hjälpa mig med detta, men paketet ska ha skickats igår.

Någon som vill satsa en hundring på att jag har paket på måndag? Nej jag tänkte väl det...
Nuuuuuu då??
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Men dom håller fast vid att det är "skickat"?
Mm det är den nya parollen sedan förra veckan. Dock inte skickat som rek trots att jag specifikt bad om det och blev lovad att det skulle skickas som rek... Tror dom säger att dom skickat och att det förmodligen kommit bort i posten. Så är problemet ur världen och dom kan kränga klockan själva.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Haha prisa gud! NU har paketet kommit. Men antiklimax deluxe, ingen railmaster, ingen enicar ultrasonic utan en sketen lucerne med boett i fulmetall och utan dykring. Inte ens ett äkta jävla tropic. Tur att jag har annat skoj på ingång...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha prisa gud! NU har paketet kommit. Men antiklimax deluxe, ingen railmaster, ingen enicar ultrasonic utan en sketen lucerne med boett i fulmetall och utan dykring. Inte ens ett äkta jävla tropic. Tur att jag har annat skoj på ingång...
Sometimes you win sometimes you lose... det är ju ändå charmen med att jaga klockor till vrakpris med hjälp av undermåliga bilder :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haha prisa gud! NU har paketet kommit. Men antiklimax deluxe, ingen railmaster, ingen enicar ultrasonic utan en sketen lucerne med boett i fulmetall och utan dykring. Inte ens ett äkta jävla tropic. Tur att jag har annat skoj på ingång...

Haha... Vad fan...
Här har alla gått runt och odlat konspirationsteorier om att auktionshuset skulle insett sin miss och sålt vidare klockan på annat håll. Men i själva verket visar de sig bara vara lata/långsamma?!? Antiklimax deluxe, som sagt!

Fast skulle det inte ändå kunna vara så att auktionsthuset använt sin tid åt att dragga Ebay i jakt på klockor som skulle kunna se ungefär likadana ut på en lågupplöst Jpeg? Railmastern har sedan, ändå, sålts på annat håll.
Foliehatt på! ;)

Men tråkigt givetvis, @virrooo
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Haha... Vad fan...
Här har alla gått runt och odlat konspirationsteorier om att auktionshuset skulle insett sin miss och sålt vidare klockan på annat håll. Men i själva verket visar de sig bara vara lata/långsamma?!? Antiklimax deluxe, som sagt!

Fast skulle det inte ändå kunna vara så att auktionsthuset använt sin tid åt att dragga Ebay i jakt på klockor som skulle kunna se ungefär likadana ut på en lågupplöst Jpeg? Railmastern har sedan, ändå, sålts på annat håll.
Foliehatt på! ;)

Men tråkigt givetvis, @virrooo
Haha jag började jämföra klockan jag fått med klockan på den pixliga bilden. Paranoid är ju bara förnamnet när det kommer till mig. Men det verkar vara korrekt tyvärr :(
 

DrKlocka

Audemars
Haha prisa gud! NU har paketet kommit. Men antiklimax deluxe, ingen railmaster, ingen enicar ultrasonic utan en sketen lucerne med boett i fulmetall och utan dykring. Inte ens ett äkta jävla tropic. Tur att jag har annat skoj på ingång...
Haha. Vad är det för diameter? Funkar den?
Kan ev köpa den av dig om den är billig
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha prisa gud! NU har paketet kommit. Men antiklimax deluxe, ingen railmaster, ingen enicar ultrasonic utan en sketen lucerne med boett i fulmetall och utan dykring. Inte ens ett äkta jävla tropic. Tur att jag har annat skoj på ingång...
Haha vafan... du skulle bjussat på en spännande paketöppning! Men bra att det var en lucerne, nu slipper jag börja hata dig:)
 

Rolfen

Rolex
Gillar detta med att köpa grisen i den berömda säcken. Ger mig minnen från förr när man på olika postorderfirmor kunde köpa hemliga paket med blandat innehåll som alltid gjorde en besviken.
Själv slog jag idag till på denna burk med skit. Har legat på tradera väldigt länge och jag har undrat över innehållet lika länge nu kunde jag inte stå emot längre. Kan det stå Revue på det spännet och i så fall kan det passa till ett herrur? Troligtvis inte men ibland får man ju gambla lite. :)
Blandatjunk.jpg
 

Fadershan

Patek
Hakar på denna tråd :)
Köpte precis denna låda:
http://www.auction2000.se/auk/w.Object?inC=DHAB&inA=20170425_0738&inO=381
IMG_4793.PNG

Jag köpte den för att det ser ut att ligga en Rolex Jubiléelänk där uppe till höger... Är det jag som är ute och cyklar eller kan det vara så att jag just fyndade en Jubileelänk för 125kr? :)
Jag kollade på bilden innan jag läste din textr och tänkte då.. Åh fan ett jubilee! :) Meeen de flesta känner ju till Rolex så lite märkligt vore text ifall det ok :)
 

Rolfen

Rolex
Hakar på denna tråd :)
Köpte precis denna låda:
http://www.auction2000.se/auk/w.Object?inC=DHAB&inA=20170425_0738&inO=381
IMG_4793.PNG

Jag köpte den för att det ser ut att ligga en Rolex Jubiléelänk där uppe till höger... Är det jag som är ute och cyklar eller kan det vara så att jag just fyndade en Jubileelänk för 125kr? :)
Med tanke på hur mycket fake Rollar det finns så är ju chansen stor att det kommer från en sådan. Men bortsett det så är ju 125kr för den lådan helt okay.
 

BCKSTRM

Rolex
Jag kollade på bilden innan jag läste din textr och tänkte då.. Åh fan ett jubilee! :) Meeen de flesta känner ju till Rolex så lite märkligt vore text ifall det ok :)
Med tanke på hur mycket fake Rollar det finns så är ju chansen stor att det kommer från en sådan. Men bortsett det så är ju 125kr för den lådan helt okay.
Ja tanken har slagit mig men varafan, inte hela världen om jag kastat ett par hundringar i sjön... ;)
 

Rolfen

Rolex
Gillar detta med att köpa grisen i den berömda säcken. Ger mig minnen från förr när man på olika postorderfirmor kunde köpa hemliga paket med blandat innehåll som alltid gjorde en besviken.
Själv slog jag idag till på denna burk med skit. Har legat på tradera väldigt länge och jag har undrat över innehållet lika länge nu kunde jag inte stå emot längre. Kan det stå Revue på det spännet och i så fall kan det passa till ett herrur? Troligtvis inte men ibland får man ju gambla lite. :)
Blandatjunk.jpg
Min falkblick funkade och det var nästan så perfekt det kunde bli. Spännet som skymtas är ett Revue och det är 16mm (vilket är bra) men tyvärr av typen som skall sys fast (vilket inte är bra), problem är dock till för att övervinnas så det ska på min Revue klocka. Så skräpburken var ett litet fynd trots allt och som extra bonus var spännet som låg upp och ner ett IWC :) Så nu behöver jag bara fynda en IWC klocka ...
IWCochRevue.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Min falkblick funkade och det var nästan så perfekt det kunde bli. Spännet som skymtas är ett Revue och det är 16mm (vilket är bra) men tyvärr av typen som skall sys fast (vilket inte är bra), problem är dock till för att övervinnas så det ska på min Revue klocka. Så skräpburken var ett litet fynd trots allt och som extra bonus var spännet som låg upp och ner ett IWC :) Så nu behöver jag bara fynda en IWC klocka ...
IWCochRevue.jpg
Vill du bli av med revuespännet är jag spekulant! :)
 
Topp