• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorit i titan?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ta en titt på Pelagos innan du köper den. Urtavlan och dess index ser riktigt plastiga ut.

Näe, det är ju indexen som är halva grejen. De ser ut som små keramiska godisar [emoji2]

Lyser gör de med...

ImageUploadedByTapatalk1418727876.099589.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418727903.766928.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Här har vi ytterligare ett par läckerbitar från omega. I skuggan av den nya co-axialstålisen och dark side of the moon finns ju även denna sköning med samma (väl tilltagna...) mått och samma fantastiska 9300-verk, vi kan väl kalla den blue moon i brist på eget namn:
311.90.44.51.03.001-311.93.44.51.03.001.png


Och här har vi nygamla SM300 i en sannolikt riktigt grym titanvariant...
23390412103001-20.png
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den här frågeställningen har varit uppe förut och belackare kan hävda att titan repas lättare än rostfritt osv. Sanningen är ju att titan är skönare, snyggare och bättre på handleden på alla sätt och att det oftast behandlas för ökad hårdhet.

Chrisses PO är ett bra exempel på titanets fördelar. Klockan blir lättare och får en mer "Tool" känsla.

Pelagos är ju ytterligare ett exempel eller GP Seahawk Pro eller Seiko MM600. För att nämna några.
Fast att titan är skönare på handleden är en åsikt, inte en sanning. Jag föredrar stål eller ädelmetall pga vikten och lystern. Jag är inget fan av titan alls, men vissa klockor passar bra i det. Bara inte min kopp te :)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Fast att titan är skönare på handleden är en åsikt, inte en sanning. Jag föredrar stål eller ädelmetall pga vikten och lystern. Jag är inget fan av titan alls, men vissa klockor passar bra i det. Bara inte min kopp te :)

Självklart. Allt är fråga om tycke och smak. Jag gillar tex även titan och guld kombinerat.
[img=]http://lh6.ggpht.com/-du1ji632CLc/VGCOT1BeymI/AAAAAAAADHw/Sp2usZPaxwo/s1280/IMG_20141110_110635.JPG[/img]
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Inte meningen att stjäla tråden men någon som har erfarenhet av IWC 3536 i Ti? Jag har aldrig haft möjlighet att pilla på en sådan, men något lockar med den samtidigt som SS-versionen med gummi måste vara något av det "tooligaste" som finns.
Den är fin även om jag inte gillar IWCs mörka titan jättemycket. Föredrar versionen i SS och saknar den jag ägde. Såg att den nyligen sålts vidare här på KS.
 

Bramster

Omega
Klämde på den senast i Singapore men den kände så lätt... Det blev en SBDC001 i stället. Måste dock erkänna att 007 är snyggast i SBDC serien.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Fastnade på Geneves flygplats förra veckan p.g.a. snökaos. Det var katastrof men ur något ont kommer något gott..
Fick möjligheten att testa nya Omega sm300 i titan. Har tidigare haft Tudor Pelagos och även om det är en fantastisk klocka så klickade inte riktigt vi. Gillade den skarpt på gummi men på länk blev den lite väl grå. Omega däremot har verkligen lyckats, fantastisk finish och klockan är sjukt fin IRL. SM300 väger ingenting, gillar man den smidiga känslan tror jag det kan bli bra. En sak man ska ha i åtanke är att den är ganska "lång" om man nu ska säga så, den bär ganska stort så det är nog ingen för den med smala handleder. Lycka till med letandet!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
IWC 3536 är fin. Väldigt svag för Omega Seamaster i ti (och alla andra varianter) från tidigt 90-tal, innan de blev James Bond-klocka.
 

TicTack

Cartier
Alla bör ha minst en Aerospace - de lite äldre runt 40 mm ligger även fint i pris.

Man får då på en gång följande egenskaper:
1) kvarts
2) HAQ = superexakt
3) grabbb and gO!
4) Ti, lätt o bra
5) Snygg!
6) Diskret
/) Under radarn
8) Ändå rätt välkänd modell för de som kan lite om klockor
9) kronograf
10) daydate
11) timer
12) alarm
 
Topp