• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorit i titan?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Titan yeah

ImageUploadedByTapatalk1424266257.333373.jpg
 
Titan är gött. Utöver själva vikten (ja eller avsaknaden av den...) gillar jag den dovare lystern och framförallt den rent taktila känslan i metallen, det en varmare känsla än stål.

Skulle gärna se fler titanare i klocklådan, just nu finns dessa:
13890545745_44dc002aa0_b.jpg


6641583611_36797c3c26_b.jpg
 

xmb216bc

Panerai
Här är min titan. Tillsammans med länk från steVral, suppaparts. Klockan är fantastiskt skön o bära, vikten alldeles lagom, jättenöjd med den. Kan bara hålla med don segundo i sin beskrivning av titan. Titan ger ett mer gracilare intryck än stål.
Är just nu oxå väldigt nyfiken på en seawolf i titan, varför är det så svårt att vara nöjd.

IMG_2559.JPG
 

Henkan

Cartier
Titan is da shit! Älskar titanklockor. Blir aldrig kalla på vintern, den där läckra grå färgen och att dom knappt väger nått. Awsome
Här är mina jag har haft under åren. Jag ångrar som satan att jag sålde Chrono Avengern.. Aerospacen har jag nu precis köpt och jag måste nog säga att den är grym. Skönare klocka har jag aldrig ägt
Copy (1) of PICT0006.JPG
029.JPG
20150215_123320.jpg
 

mega

Rolex
Här är min titan. Tillsammans med länk från steVral, suppaparts. Klockan är fantastiskt skön o bära, vikten alldeles lagom, jättenöjd med den. Kan bara hålla med don segundo i sin beskrivning av titan. Titan ger ett mer gracilare intryck än stål.
Är just nu oxå väldigt nyfiken på en seawolf i titan, varför är det så svårt att vara nöjd.

IMG_2559.JPG
Jag hade en blå Seawolf i titan, var supernöjd med den. Rätt bitig pjäs, men så var den specad för 3000 meter också.
 

SLEEPY

Omega
Min första titan klocka. Men inte den sista tror jag.

Gillar både känsla utseende och toolighet!

IMG-20141024-WA0000.jpg


20150124_234817.jpg


Tycker den bär riktigt bra på gummit också men länken är to die for!

20140807_211658.jpg


En keeper för mig även för att det är min första riktiga klocka och en som passar mig som person.

M
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Mycket trevlig panna i titan.
IMG_0747.JPG
Som sagt den matta looken ger ett varmt inslag i metallen och det blir helt enkelt en grym klocka!
 
Topp