• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favre Leuba Chronograph

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vad anser ni om denna?
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Tyvärr missade jag precis auktionen men för framtiden så tycker jag denna kan vara intressant! Har sett ett par kommentarer här avseende märket och ommålade tavlor från Indien?
 

leicaphile

Panerai
Gillar Favre Leuba men det är väääääldigt många frankens/fulfixade som lämnar Indien och hamnar på diverse auktionssajter, så skulle inte köpa en utan att vara säker på ursprung.
 

lillebror

Breitling
Jag såg den där också. Och att säljaren sålt till synes precis samma klocka 4 gånger på två månader. Antingen har han många exemplar av samma klocka, vilket gör att man undrar vad ursprunget på dessa är. Alternativt så har han flera konton/kompisar som ropar hem klockan när han inte får vad han vill ha.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag såg den där också. Och att säljaren sålt till synes precis samma klocka 4 gånger på två månader. Antingen har han många exemplar av samma klocka, vilket gör att man undrar vad ursprunget på dessa är. Alternativt så har han flera konton/kompisar som ropar hem klockan när han inte får vad han vill ha.
Pratade med säljaren och de var köpta i en batch från UK sen huruvida de var indianer låter jag vara osagt!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har sett den där säljaren som visar upp klockorna med ett lädernato (som inte ingår i auktionen men kan köpas till), känns som han prånglar ut mycket fulklockor...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Den är garanterat ommålad!! Jag har köpt några klockor och även träffat denna säljare, har bara positivt att säga om honom. Han köper en hel del klockor via Ebay och slänger på lite snyggare natostraps, tar bra foton och säljer sen på tratten. Inget fel med det enligt mej. Han är dessutom mycket kunnig vad det gäller de flesta klockor och har det lite som en hobby att hitta billiga klockor och sälja dem lite dyrare.
Men denna måste tom han veta att den är ommålad, ska maila honom pronto!!
 
Topp