Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

FedEx imponerar?

Diskussion i 'Diskussion' startad av JoakimS, 20 november 2014.

1. JoakimS
    Trådstartare

JoakimS Bonde

Kan detta lilla paket tänkas komma redan idag tro!?

:woot:

tim ur länk gillar detta.
  2. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Hoppas!

JoakimS gillar detta.
  3. Omegisten

Omegisten Torpare

Ser bra ut!

4. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
  5. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    KÄMPA FEDEX!

6. MBx

MBx Stadsbo

Fick hem en klocka från Tyskland på ett dygn med FedEx. Det sista momentet krävde ett samtal med chauffören för att lägga om rutten för att jag skulle hinna hem.:)

Mycket bra service av FedEx (jämfört med UPS och Posten).

Håller tummarna för dig JoakimS.

mjian och Gummo gillar detta.
  7. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Ser ganska normalt ut leveranstidsmässigt. Har köpt flera grejer med Fedex från olika delar av Europa och frakttiden brukar ligga på ca 24 timmar. Hoppas ditt paket anländer som det ska nu då :)

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fedex verkar vara den budfirma som är snabbast av de jag testat (UPS, Fedex, DHL), men fy satan vad jobbiga de är när de ska lämna av grejer hemma. Sist fick jag varken ändra till min jobbadress eller hämta på deras station. Slutade med att de lämnade en rätt dyr klocka på trappan.

paradis och Gummo gillar detta.
  9. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Fattar inte heller varför de är så osmidiga när det väl kommer till den faktiska leveransen. Senaste gången jag fick ett paket av Fedex ville jag justera adressen men fick då reda på att man inte kan ändra adress från det att paketet ligger i bilen för slutleverans. Då är det en omöjlighet att ändra. Kunde inte ringa till chauffören och göra ett undantag heller. Slutade med att jag jobbade hemma den dagen för att vara säker på att inte missa paketet. Alternativet hade varit att skriva en fullmakt och sätta på ytterdörren så att de bara kunde lämna av paketet.

10. egbert

egbert Friends of KS

Så FedEx verkar vara branschens Soup nazi.

Wboy gillar detta.
  11. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Köpte en klocka från USA i våras. skickades en onsdag fredag eftermiddag kommer fedex killen till jobbet. Snabbt marscherat

12. JoakimS
    Trådstartare

JoakimS Bonde

Jag blev så besviken när jag såg det beräknade leveransdatumet. 26/11. Alltså en veckas leveranstid. Men att den nu på en dag redan är i Stockholm från Spanien är ju väldigt glädjande! Sker det fler uppdateringar eller blir jag uppringd härnäst?

Hebbe gillar detta.
  13. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Tror de ibland sättet lite fuck up tid i beräknat datum eller så sätter de ett datum där de definitivt bör lyckas med leveransen.

14. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    De gånger jag fått klockor med fedex har de alltid levererat på beräknad dag eller en dag innan. Då jag inte varit hemma så har de lämnat en avi i brevlådan att paketet kan hämtas ut på postens företagscenter.

15. poormans

poormans Präst

handlar nog mest om chauffören, han som lämnar till mig ringer och kollar av innan leverans är jag inte hemma, ses vi på för båda lämplig plats, mkt enkelt och smidigt, kan bara säga topnotch

särskilt jämfört med ups som inte skickar ut faktura till privatkunder och ska ha betalning i kontanter men kan ej skriva ut kvitto ??? sjukt dålig service

däremot har jag skickat några paket ut i europa med DHL (har en riktig DHL central 5 min bort) och de har ett expresspaket inklusive kartong för 800k som är framme inom 24h om man lämnar innan 17, ingen försäkring dock så har man ingen extra försäkring typ parcelpro eller liknande är man rökt

nackdelen där är att de vill kolla i paketet, jag tror iofs att de bara vill vara säkra på att det inte är något farligt eller olagligt

cheers
    christian

16. poormans

poormans Präst

är det economy paket sätter de en vecka för att andra paket med högre prio går före men finns det plats så kommer det givetvis tidigare

cheers
    christian

17. JoakimS
    Trådstartare

JoakimS Bonde

Chattade med fedex sverige nu. Paketet kommer till göteborg imorgon och kan levereras hem till mig först på måndag.
    Spanjorerna är bra mycket snabbare än svenskarna :).
    Som er andra har jag ju sjukt "måste-ha-så-snabbt-som-möjligt-behov" så jag bad henne ändra leveransadressen till paketcentralen och så hämtar jag ut paketet där imorgon :)

18. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Värt att hämta på centralen tycker jag. Att vänta över en helg är inte bra för nerverna :D

Hebbe och JoakimS gillar detta.
  19. JoakimS
    Trådstartare

JoakimS Bonde

Nej eller hur! Jag hade gått på väggarna och varit helt hysterisk hela helgen :D

puonti gillar detta.
  20. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Jag har aldrig haft problem att få FedEx att leverera till jobbet. Dvs de ringer och säger att de står utanför min adress, jag frågor om de kan köra till jobbet, och får grejorna levererade en stund senare. Kanonservice!

21. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Lyllo dig, så funkar det inte i GBG.

22. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Du får flytta helt enkelt;)

23. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Brukar inte vara några problem för mig heller, det var kundtjänstmedarbetaren som sa att det går bra att justera adressen så länge inte paketet är på väg för slutleverans. Men å andra sidan får jag känslan av att man får olika svar varje gång man ringer kundtjänsten :)

24. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Misstänker att det är enklare för chauffören att leverera till jobbet än att försöka nästa dag.

Mårtenssons ur Brookfield